Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Merrie_Lass schreef:Heejj,
Ik een maand geleden mijn pony gekocht. Toen zijden ze dat ze Vorig jaar in de vijver was gevallen en bijna verdronken. Er was iemand ingesprongen voor haar hoofd boven te houden en ondertussen hadden ze de brandweer gebeld. Ze kregen haar er niet uit en toen de brandweer aankwam sprong ze er ineens vanzelf uit.. Oke dit is niet echt interessant maar sinsdien heeft ze enorm veel schrik van water! Wil ik haar afspuiten begint ze heel hard te trekken en weglopen, een plas krijg ik haar niet in ( afentoe wel). Ik wil haar niet forceren om dit allemaal te doen, maar als ik ga wandelen in het bos en er ligt een plas is dit heel vervelend! Voor haar aftespoelen ben ik bezig met een spons nat te maken en over haar doen. Dit lukt wel! Weet iemand hoe ik ze er verder aan kan laten wennen??

Ik zou het dus spelenderwijze aan leren.. Suc6! Iersas schreef:Mijn pony was ook bang voor water en wilde ook niks mee te maken hebben.. ik ging er spelletjes van maken.. Bijv. in een emmer water een appel leggen en toch wilde ze die hebben dus met haar neus het water in.. Ik ben zelf ook een keer in een plas gaan zitten met een wortel en toen kwam ze er ook gezellig bij staan.. Nu... vind ze het niet meer eng en speelt ze veel met waterIk zou het dus spelenderwijze aan leren.. Suc6!
angeIique schreef:Iersas schreef:Mijn pony was ook bang voor water en wilde ook niks mee te maken hebben.. ik ging er spelletjes van maken.. Bijv. in een emmer water een appel leggen en toch wilde ze die hebben dus met haar neus het water in.. Ik ben zelf ook een keer in een plas gaan zitten met een wortel en toen kwam ze er ook gezellig bij staan.. Nu... vind ze het niet meer eng en speelt ze veel met waterIk zou het dus spelenderwijze aan leren.. Suc6!
Dat is wel de juister manier, anders kunnen ze een waterfobie ontwikkelen.