Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) zou ik als ze echt iets goeds heeft gedaan gewoon ook met een lieve stem dingen zeggen,

dolor schreef:klopjes vinden paarden eigenlijk helemaal niks. dat is ontzettend onnatuurlijk voor ze. je kan ze dan beter even lekker kriebelen op de hals of bij de schoft. dat vinden de paarden veel fijner. en voor de rest af en toe een snoepje. en belonen met je stem. niet met een hoge stem zoals bij honden, daar worden paarden onrustig van. je kan beter met een lage stem belonen. worden ze ook rustiger van.
StarsForLove schreef:met een klopje krijg je ook geen gebedel
Marloes__ schreef:StarsForLove schreef:met een klopje krijg je ook geen gebedel
Nee indd, maar zoals Dolor inderdaad al zegt, klopjes zijn voor paarden heel erg onnatuurlijk

Cassidy schreef:Juist. Jij vind aaien/strelen toch ook veel fijner dan een klap? En dat vind een paard nou ook.
Belonen met voer/snoep zou ik niet doen, krijg je hele vervelende paarden van. En de grootste beloning is als de druk laat varen na het uitvoeren van een gewenste opdracht. Het paard met rust laten is de grootste beloning.

Cassidy schreef:dolor schreef:klopjes vinden paarden eigenlijk helemaal niks. dat is ontzettend onnatuurlijk voor ze. je kan ze dan beter even lekker kriebelen op de hals of bij de schoft. dat vinden de paarden veel fijner. en voor de rest af en toe een snoepje. en belonen met je stem. niet met een hoge stem zoals bij honden, daar worden paarden onrustig van. je kan beter met een lage stem belonen. worden ze ook rustiger van.
Juist. Jij vind aaien/strelen toch ook veel fijner dan een klap? En dat vind een paard nou ook.
Belonen met voer/snoep zou ik niet doen, krijg je hele vervelende paarden van. En de grootste beloning is als de druk laat varen na het uitvoeren van een gewenste opdracht. Het paard met rust laten is de grootste beloning.