Ik verzorg een Anglo-Arabier, maar we zitten met een probleem...
Als we haar van de wei halen en op stal willen zetten blokkeert ze en blijft stokstijf staan voor de staldeur. Als ze geen zin heeft dan wil ze er gewoon niet in!

Deze vakantie hebben we haar al enkele keren op stal gezet, de ene keer zonder problemen, de andere keer binnenlokken met snoepjes, maar soms duurt het wel een half uur voor ze binnen is ...

De oorzaak is waarschijnlijk omdat ze nooit op een stal heeft gestaan ... haar moeder (ex-renbaanpaard, jammer genoeg gestorven ondertussen) kon je niet opsluiten op stal, die werd compleet gek ...

De jaarling heeft nu ongeveer 7x op stal gestaan, de eerste keer stond ze nat in het zweet van zich op te jagen, maar de keren erna was ze best wel rustig op stal.
Haar weidegenoot komt ook altijd mee (zodat ze niet echt alleen is), maar als ik dan bij dat andere paard in de stal ga, begint ze vollop te stampen tegen de deur ... Ze wil alle aandacht!
Hebben jullie een idee hoe we het paardje vlotter in de stal kunnen krijgen? (er staan daar 13paarden, en als die allemaal moeten eten krijgen, sommige worden binnengezet, sommige bereden worden, ... dan zou het wel handig zijn moest alles wat vlotter gaan

Wat kan ik doen wanneer ze stopt voor de stal en zelfs met snoepjes niet mee wil?
Groetjes
Sindie