Nou aan de titel kun je het al zien. Mijn vraag is, wat jullie zoal allemaal doen, of deden met jullie 2,5 jarige.
Wij hebben sinds juli 2007 een eigen paard. Een bijna 2,5 jarige bonte merrie (Zie onderschrift).
Ik ben opzich wel benieuwd of jullie nog meer dingen doen met een 2,5 jarige merrie.
Ik doe momenteel nog niet heel veel met haar. Natuurlijk geef ik haar wel genoeg aandacht.
Ik laat haar meestal los in de bak. Voordat ze los mag loop ik eerst even een paar rondjes door de bak. Want je kent paarden die meteen weg willen crossen zodra ze merken dat ze los mogen.
Als ik haar los klik dan blijf ik nog even bij haar staan en loop dan weg. Ook om te zorgen dat ze niet meteen weg galoppeerd etc.
Als ik haar uit de bak haal loop ik ook nog even een rondje met haar want ze doet altijd erg druk wanneer ze weer naar stal mag.
Verder geef ik haar grote poetsbeurten. Daar blijft ze al netjes staan buiten haar box.
Ze geeft verder ook netjes voetjes met hoeven uitkrabben.
Verder doe ik haar al wel peesbescherming om als ze in de bak loopt, omdat ze soms nogal gek doet en dan met der hoeven langs der benen gaat.
Nou iemand tips of ''verhaaltjes'' wat jullie zoal doen of deden?