Op de stal van mijn verzorgpaard staat onder andere ook een jonge klaphengst van net 2. Hij staat samen met een 5-jarige ruin in de wei (ver van de vrouwtjes
). Beide paarden zijn... hoe zal ik het zeggen... niet echt sociaal gemaakt. De ruin gaat op het moment best aardig, poetsen en alles geniet hij van en hij is ook erg eerlijk en hij begint me te vertouwen, waardoor hij steeds meer voor me doet. Maar die kleine (nouja kleine... 1.57m) Amor is echt erg... hij snapt nog niet helemaal dattie niet overal zn tanden in moet zetten. Ik ben er nu mee bezig om te zorgen dattie halthouden en stappen op commando onder de knie krijgt door op weg naar de wei steeds halt te houden (en ja heel veel belonen) en verder te gaan. Het uit je handen trekken zodra hij het hek door is gaat nu al netjes, ik kan nu gewoon in de wei het touw losmaken alstie stil staat. Verder is het een lompe pummel
poetsen is een ramp. We hebben een hele mooie stalen balk van +/- 4 meter lang ofzo staan waar je ze aan vast kan zetten. Ware het niet dat hij totaal niet snapt wat de bedoeling van borstelen en stilstaan is... hij draait steeds om de paal heen en loopt dwars door je heen als je em tegen wil houden. Het grootste probleem is dattie zo lomp en zo sterk is. Hij is als veulen gewoon niet opgevoed met het aanleren van voetjes geven enzo, en nu bestaat het risico dus dattie je verrot schopt als je voetje vraagt, omdattie zo groot is... Heeft iemand goede tips hoe ik hem kan leren om stil te staan aan de paal en niet overal zn tanden in te zetten? Ik heb inmiddels wel genoeg beurse plekken vind ik zo

Alvast bedankt!
Joyce

En nu is het zo dat als ik de ruin uit het land wil pakken, Amor er dwars doorheen vliegt en het gras gaat staan vreten. Erg irritant, heb nu ook spierpijn in mn rug vanwege een uitwijkmanoevre...
Wie heeft er nog meer tips voor mij?