Op welke manier pakken jullie dat aan?
Het is om het volgende:
Vandaag was ik bij mijn verzorgpaarden, was daar alleen. Ik wilde eens wat actiefoto's trekken maar omdat ze 24/7 zomer en winter buiten staan is dat niet simpel. Ze hebben namelijk niet dat dat "joepie, blij" als ze eens losgelaten worden want ze lopen altijd los

Dus dacht ik om ermee te gaan spelen.
Eerst liep ik weg van hen maar dat had maar beperkt effect.. Ik deed 3x zoveel inspanning als hen en tegen dat ik een foto kon trekken waren ze alweer gestopt

Toen besloot ik het om te draaien, dus naar hen toe te lopen.
Ik heb er wel voor gezorgd dat ze mij zagen (en hoorde) en liep dan op hen af en maakte wat sprongetjes enzo...
Dit had wel effect, maar ik had het gevoel dat ze schrik van me hadden na een tijdje.
Of misschien toch niet? Ze deden wel "hysterisch" maar ik kon ze daarna wel weer gewoon gaan aaien enzo.
Het waren trouwens ook alleen de 2 "arabiertjes" die erop reageerden, de New Forest vond het maar niks om zich moe te maken en bleef gewoon de hele tijd in mijn buurt, ookal sprong ik bijna op hem bij wijze van spreken

Maar nu vraag ik me dus af: is dit een goede manier en zien paarden dit ook echt als spelen?
Of riskeer ik dat de paarden uiteindelijk altijd voor me gaan weglopen? Wat is dan een betere methode?
(ik zoek iets wat ik af en toe eens kan doen als ik alleen bij hen ben)
Voor foto's van het spelen: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=776219