wat is grondwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

wat is grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 11:32

ik hoor steeds dat ik met grondwerk moet beginnen
ik heb een paint van 2
maar wat bedoelen ze daar nou precies mee

Kelly_ann

Re: wat is grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:52

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:40

kijk even onder naturals, genoeg info!

Vivianne___x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 07:41

Grondwerk, het woord zegt het opzichzelf al. Je staat zelf op de grond, en geeft vanaf de grond commando's voor je paard. Zo weet hij wat hij moet doen, zonder dat je er op zit. Bijvoorbeeld longeren: Dat is een vorm van grondwerk, maar er zijn vele andere mogelijkheden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:07

Grondwerk is het voorbereidende werk vanaf de grond voor het werken in het zadel. Dingen die je vanaf de grond aanleert zijn later makkelijker vanuit het zadel op te pakken. Problemen die je in het zadel tegenkomt kunnen ook vanaf de grond opgelost worden. Bij grondwerk behoort dan onder andere ook een portie gewone opvoeding (wijken voor druk, voetjes geven, halster om, meelopen, trailer op, balkjes lopen, longeren, wennen aan stemcommando's, leren lopen aan lange lijnen, rechtsaf, linksaf, achteruit, vooruit, dragen van zadel, hoofdstel, wennen aan enge dingen als paraplu's, wapperende zeiltjes, rammelende emmers, langrijdende auto's enz.

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:10

Grondwerk is een goed begin voor een band die je samen kan opbouwen, je kunt eerst allemaal dingen van af de grond proberen, om later het als je op je paard zit te doen! En je krijgt vaak een andere band omdat je even 'hoog' bent als je paard en hem vanaf de grond begeleid! stemcomando's oefenen, die je later weer op je paard kan gebruiken! heel leuk! en ik denk ook wel goed voor iederpaard!

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:23

er zijn veel boeken over grondwerk Ja !
ik heb het boek '' het abc van grondwerk'' gehad , en dat is echt een goed boek ! ik heb er veel uitgehaald Knipoog

Miss_Minnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:28

grondwerk doet mijn vader als je naar deze syte gaat kan je er over lezen geloof ik : www.staldebelofte.nl