Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
santos schreef:Je schrijft in je profiel dat het paard aardig wat volbloed in zich heeft. Mijn ervaring daarmee is, dat je echt wel doortastend moet optreden bij deze paarden, anders nemen ze je in de maling. Heb je hun vertrouwen, heb je een vriend voor het leven. Een bijrijdster is mij nooit gelukt, al heb ik er maar twee geprobeerd. Zij konden niets met hem, hij zou dingen doen bij hen, die ik nog niet geloof.
merrieveulen schreef:geef mensen ook tips mee, over hoe te werken met je paard. ik kan merken, dat mensen die heel anders werken dan ik, minder in de smaak vallen. zelfs aan mijn jaarling kan ik dat zien. als er 'vreemden' bij zijn is hij onrustiger, onzekerder. ik geef dan altijd even aan dat mensen in zijn bijzijn het hoofd wat laag houden, en gewoon rustig bewegen. dat scheelt al een hoop bij hem.
Mijn ruin gaat rechtstreeks in gevecht als mensen iets van hem willen dat hij niet kent. zeker als hij dat aangeeft en ze toch doordrijven. hou er rekening mee, dat jij een individu bent, en je paard ook. iemand anders kan wel op jou lijken, maar je paard spot die minieme bewegingen, oogopslag e.d. sneller dan jij, en daar handelt hij naar.
merrieveulen schreef:geef mensen ook tips mee, over hoe te werken met je paard. ik kan merken, dat mensen die heel anders werken dan ik, minder in de smaak vallen. zelfs aan mijn jaarling kan ik dat zien. als er 'vreemden' bij zijn is hij onrustiger, onzekerder. ik geef dan altijd even aan dat mensen in zijn bijzijn het hoofd wat laag houden, en gewoon rustig bewegen. dat scheelt al een hoop bij hem.
bromfiets schreef:Laat je paard door iemand met ervaring verzorgen, als je er niet bij bent. Je moet wel hele goede afspraken met die persoon maken, want het is denk ik belangrijk dat die persoon ook een band krijgt met je paard. Dat bereik je niet door heel doortastend op te treden, maar juist door vriendelijk te zijn en zijn vertrouwen te winnen.
Succes er mee!!!
MissNancy schreef:Dag Alicia,
Ik heb het hele topic gelezen en ik vind dit een moeilijk probleem.
In jouw geval zou ik er voor kiezen om je paard door meerdere mensen te laten verzorgen, zodat hij aan meerdere mensen went. En jij zelf dan wat minder dagen in de week. Het klinkt nu alsof hij zich op jou geeft gericht en dat kan voor de toekomst ook moeilijkheden veroorzaken! (denk aan ziekte, verkoop etc..)
Ik wens je in elk geval veel geluk toeGr, nancy
MissNancy schreef:Dag Alicia,
Ik denk dat een omgangscursus voor de mensen om je paard misschien te arrogant overkomt! Misschien is er hulp die je kan inroepen om zelf met je paard op cursus te gaan?