Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) en het plukje wat je nog tussen je vingers hebt dat draai je een slag om het kammetje en dan trek je het naar beneden,wat misschien ook wel wil helpen is dat er iemand je paard wat lekkers kan geven tijdens het trekken,en goed belonen ,doe het ook in etappes als je een stukje gedaan hebt,zet hem dan even weer terug in de stal,ga in tussen even koffiedrinken of zo en ga dan weer verder,en als het helemaal niet wil lukken kun je dan misschien beter toch een uitdun schaar gebruiken of knippen
messica schreef:Hebben jullie misschien een link van een winkel die uitdun scharen verkoopt?? Ik gebruik nu ook een kam/mesje wat ook voor honden wordt gebruikt voor de klitten. Maar ben ook wel benieuwd naar zo'n schaar..!!

Lame schreef:messica schreef:Hebben jullie misschien een link van een winkel die uitdun scharen verkoopt?? Ik gebruik nu ook een kam/mesje wat ook voor honden wordt gebruikt voor de klitten. Maar ben ook wel benieuwd naar zo'n schaar..!!
Gewoon het de DA...
Mijn paard houdt er ook niet echt van.. Ik zet haar in een hoek van de stal.. touw in mijn broekzak.. En dwing haar daar een half uurtje te staan.. Leuk vind ze het niet, maar het moet eventjes.. dan is ze er weer een poosje vanaf.. Tussendoor belonen.. werk bij mij goed..