Vandaag had ik het druk .. moest om 4 uur bij een vriendin zijn die jarig was dus ik moest uit school even langs mijn verzorgpony en meteen naar die verjaardag.
Toen ik op de fiets zat op de weg waar mn vp staat die ik ineens een shet en een fjord staan -> ik ken die paardjes maar niet goed (weet wie het zijn , naam daar houd het mee op)
dus ik probeerde ze te lokken maar ze waren helemaal verstuur.. er was nog een ander meisje die werd half overhoop gelopen door ze.. de bollenvelden in .. dus wij erachter aan .. ik had dan peen en appel voor mn vp omdag die maandag 9 was geworden.
Door de bollenvelden om ze te vangen .. ze zijn 5 keer de straat over gerend en waren niet te houden.
Na een tijdje rende ze weer de weg op en kwam er net iemand van onze stal die had per geluk die shet tepakken gekregen die ondertussen al bijna een half uur aan het galloperen was.
De paardjes zijn (en dat wist ik ) onafschijdelijk dus zijn we achter de fjord aan gelopen met de shet erbij, maar die had besloten achter in het land te gaan staan .. ofwel we mochten even 2 km lopen

Komen we bij stal (hun stal) en wie staan daa rustig .. de boer, de eigenaar en nog 3 meisjes .. wij ze roepen .. geen reactie.
Eenmaal voor stal komt die boer maar even langs dus wij uitleggen wat er was gebeurt .. wat zegt hij:
Ja die 2 breken alles af ik wil ze ook niet binnen hebben dan slopen ze die stal .. de eigenaar moet maar kijken (2 eigenaren .. degene die er was gaat over "alles") ik hang wel een hek op en dan mogen ze terug worden gegooit HET ZIJN MIJN PAARDEN NIET DUS MIJN ZORG NIET
dan heb je bijna 1 uur geprobeert 2 paarden te vangen omdat ze langs een weg lopen .. kom je terug krijg je zoiets

beesten allebei bezweet .. dikke vacht worden daar neer geplant en niet naar om gekeken
dat schijnen ze normaal te vinden

Dat meisje en ik stonden daar, ow dus u laat ze gewoon zo staan .. oke

er word gewoon niet naar om gekeken, die shet is ook al hoefbevangen word niets aan gedaan,
het scheelde niet veel voor ik uit mn slof schoot ..maar ja ik moest weg .. vrienden stonden ondertussen al 1 uur te wachten!
Zo kan je toch niet met je pony omgaan