pony's ontsnapt : ow mijn zorg niet!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

pony's ontsnapt : ow mijn zorg niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 23:59

ten eerst hoort dit topic niet hier geloof ik .. maar weet even niet waar wel

Vandaag had ik het druk .. moest om 4 uur bij een vriendin zijn die jarig was dus ik moest uit school even langs mijn verzorgpony en meteen naar die verjaardag.
Toen ik op de fiets zat op de weg waar mn vp staat die ik ineens een shet en een fjord staan -> ik ken die paardjes maar niet goed (weet wie het zijn , naam daar houd het mee op)
dus ik probeerde ze te lokken maar ze waren helemaal verstuur.. er was nog een ander meisje die werd half overhoop gelopen door ze.. de bollenvelden in .. dus wij erachter aan .. ik had dan peen en appel voor mn vp omdag die maandag 9 was geworden.
Door de bollenvelden om ze te vangen .. ze zijn 5 keer de straat over gerend en waren niet te houden.
Na een tijdje rende ze weer de weg op en kwam er net iemand van onze stal die had per geluk die shet tepakken gekregen die ondertussen al bijna een half uur aan het galloperen was.
De paardjes zijn (en dat wist ik ) onafschijdelijk dus zijn we achter de fjord aan gelopen met de shet erbij, maar die had besloten achter in het land te gaan staan .. ofwel we mochten even 2 km lopen Scheve mond eindelijk daar was die fjord zo gepakt door eten en zn vriendje dus weer het hele stuk terug lopen met die 2 pony's.. allebei waren ze doodop ..
Komen we bij stal (hun stal) en wie staan daa rustig .. de boer, de eigenaar en nog 3 meisjes .. wij ze roepen .. geen reactie.
Eenmaal voor stal komt die boer maar even langs dus wij uitleggen wat er was gebeurt .. wat zegt hij:
Ja die 2 breken alles af ik wil ze ook niet binnen hebben dan slopen ze die stal .. de eigenaar moet maar kijken (2 eigenaren .. degene die er was gaat over "alles") ik hang wel een hek op en dan mogen ze terug worden gegooit HET ZIJN MIJN PAARDEN NIET DUS MIJN ZORG NIET
dan heb je bijna 1 uur geprobeert 2 paarden te vangen omdat ze langs een weg lopen .. kom je terug krijg je zoiets Scheve mond
beesten allebei bezweet .. dikke vacht worden daar neer geplant en niet naar om gekeken
dat schijnen ze normaal te vinden Scheve mond
Dat meisje en ik stonden daar, ow dus u laat ze gewoon zo staan .. oke Scheve mond
er word gewoon niet naar om gekeken, die shet is ook al hoefbevangen word niets aan gedaan,
het scheelde niet veel voor ik uit mn slof schoot ..maar ja ik moest weg .. vrienden stonden ondertussen al 1 uur te wachten!
Zo kan je toch niet met je pony omgaan Boos!!?

bloempje1

Re: pony's ontsnapt : ow mijn zorg niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:04

Het zijn jou paarden niet,dus ze kunnen er doen wat ze mee willen.(hellaas voor de diertjes)
Volgende keer had ik ze zo laten lopen,eigenaren willen niet luisteren.Dus waarom zul jij er de volgende keer een uur achteraan rennen.

Heel naar voor de paardjes hoor,maar zo zal ik niet behandelt willen worden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 00:11

ik hoop zoiezo dat dit niet nogmaals gebeurt.. het is daar erg onoverzichtelijk en de auto's zouden de paarden niet zien, ben er niet blij mee.. stras word een van die paarden dood gereden of verwond.. waardoor Bloosmdat ze te LUI zijn t hek goed te zetten ...

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:33

Het shetje verzorgde een vriendin van mij.
Ik een paard dat daar ook op stal staat.
Maar tóen was dat shetje al beetje hoefbevangen aan het worden.
Shetje wordt echt super slecht verzorgd, eigenlijk helemaal niet.

Maar wel raar verhaal hoor kat!
Je hebt nu wel weer veel gelopen vandaag! Vork
Blijf het positief zien en je hebt ze gered van hun dood Nagelbijten / Gniffelen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 00:39

nou ik werd gek toen die mede stal genoot aan kwam .. die zag ze eerst niet...gelukkig kon ze net een stukje de berm in .. anders had mickey (shet) geraakt geweest.. ik sta te shacken als ik er aan denk ..

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:40

Ik vind het goed van jullie wat jullie hebben gedaan!

Waarom bel je de dierebescherming niet? Als ze er zo erg aan toe zijn doen ze er vast wel wat aan hoor!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 00:44

ja mar (meliaforever) en ik dachten daar al eerder over maar verder hebben ze alles en de shet is heeft geen pijn vandaar nog twijfels...

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:45

bloempje1 schreef:
Het zijn jou paarden niet,dus ze kunnen er doen wat ze mee willen.(hellaas voor de diertjes)
Volgende keer had ik ze zo laten lopen,eigenaren willen niet luisteren.Dus waarom zul jij er de volgende keer een uur achteraan rennen.

Hoe kun je er nou zo over denken?! Het maakt niet uit van wie die paarden zijn! Ze waren in gevaar! Ik vind het juist heel goed dat Smurffie erachteraan is gegaan! ..al kostte het een uur -> Je hebt wel 2 levens gered! Haha!
Strax waren die paarden dood en wat zei jij dan? 'Het zijn mijn paarden toch niet?' ..Daar gaat het nou juist over!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 00:50

ik krijg het toch niet over mijn hart een paard zo te laten staan .. helemaal niet omdat mensen die ik ken best gehecht zijn aan die paardjes (hebben ze verzorgt) maar ben nog steeds pissig dat die eigenaren en boer en alles gewoon toe staan te kijken hoe wij hun paarden vangen Scheve mond

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:53

ik zou ten alle tijden de dieren wederom proberen te vangen, ook al zijn de eigenaren nog zo laks, maar dan zou ik ook direct de politie bellen, nog voor je ze hebt eventueel. Hier hebben we ook een tijd iemand gehad met een pony die regelmatig uitbrak, en de politie zette het paard terug in de wei, maar de eigenaar krijgt dan wel een waarschuwing en een aanmaning om het hek te repareren, soms helpt dat. Verder heb ik zelf een meester in het uitbreken en ik ben altijd erg blij dat er zulke oplettende mensen zijn die hem dan vangen of iemand waarschuwen. meestal staat hij 5 meter verder gras te eten, maar de autoweg is maar 100 m verder. Ik heb stroom en gaas, maar als de stroom een keer wat zwakker is (batterij bijna op) dan grijpt hij zijn kans. Vanaf april gaan ze naar een andere wei met heras hekwerk, en stroom, ik hoop dat het daar beter gaat, maar toch zoiets kan altijd gebeuren en dan ben je blij dat iemand helpt, dus laat je niet stangen door deze norse boer.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 17:59

die paardjes staan gelijk aan de weg ... ze hadden niet kunnen ontsnappen maar door de bouw van een huis is een stuk omheining weg gehaald.. ze stonden op een paar schokdraadjes.. wie gelooft dan ze daar binnen blijven als er daarbuiten een grote weide is Scheve mond

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:03

Veerluh schreef:
bloempje1 schreef:

Hoe kun je er nou zo over denken?! Het maakt niet uit van wie die paarden zijn! Ze waren in gevaar! Ik vind het juist heel goed dat Smurffie erachteraan is gegaan! ..al kostte het een uur -> Je hebt wel 2 levens gered! Haha!
Strax waren die paarden dood en wat zei jij dan? 'Het zijn mijn paarden toch niet?' ..Daar gaat het nou juist over!!

wil jij zo behandelt worden dan?
Als je 2 levens red,stel je voor zeg..Nee dankje..
Eigenaren willen niet luisten dus waarom zal je er nog een keer achteraan rennen.
Sommige mensen moet eerst iets zien gebeuren met hun dieren voordat ze actie ondernemen.
Spijtig voor de dieren hoor!Heel erg zelf,want dit gun je ze niet.
Maar zo instelling kan iedereen wel nemen,heb je dieren neem je verantwoordelijkheid er dan ook voor!
Zo niet,verdien je geen dieren..

axje_en_jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:44

Jeetje, je hebt helemaal gelijk, zo ga je echt niet met een paard om !!!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:42

bloempje1 schreef:
wil jij zo behandelt worden dan?
Als je 2 levens red,stel je voor zeg..Nee dankje..
Eigenaren willen niet luisten dus waarom zal je er nog een keer achteraan rennen.
Sommige mensen moet eerst iets zien gebeuren met hun dieren voordat ze actie ondernemen.
Spijtig voor de dieren hoor!Heel erg zelf,want dit gun je ze niet.
Maar zo instelling kan iedereen wel nemen,heb je dieren neem je verantwoordelijkheid er dan ook voor!
Zo niet,verdien je geen dieren..

Mee eens. Je kunt niet altijd de problemen van een ander opruimen. Het klopt dat zo'n eigenaar er dan pas achterkomt als er iets met zijn paarden (of andere mensen) gebeurt is. Heel sneu voor de paarden, maar so be it! Het is de enige manier om de eigenaar te bereiken iets te doen aan zijn verantwoordelijkheid aangaande zijn paarden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 13:48

Aldewereld @ ik zou het neit voor elkaar krijgen ze daar te laten staan .. het is daar een drukke weg en de kans dat de auto's vrachtwagens en tractoren ze niet zien is daar zo groot dat ik ze niet KAN laten staan

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 14:02

Omdat de eigenaar zo ontzettend laks reageerde op je eerste reddingspoging zou ik - wanneer ik ze weer los zou zien staan en het een drukke weg is - hemzelf op de hoogte brengen en desnoods de politie bellen. Maar ik zou het vangen echt aan iemand anders overlaten, het zijn zíjn paarden, dus zijn verantwoordelijkheid!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:02

Gewoon direct de politie bellen als het nog eens mocht gebeuren. Dan kunnen zij regelen dat de paarden goed terecht komen , de eigenaar flink erop aan spreken.

Moie taak voor de politie om die paarden te (laten) vangen , dan wordt er tenminste iets aan gedaan want dat vinden ze niet lollig als dat steeds gebeurd Knipoog

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:13

het is sneu voor de pony's maar jij kan niet de zorg op je nemen als je ze nauwlijks kent.
je kan niet elke dag een uur achter die paarden aanrennen...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 17:22

dat was ik oo echt niet va plan .. volgende keer omt de politie er ook .. maar dan blijf ik wel wachten tot er iemand is die ze kan vangen .. dan laat ik ze niet gewoon staan .. felic_xx heeft ze verzorgt en daardoor kan ik het niet over mijn hart krijgn dat ik er wat aan zou kunnen doen dat er wel of niet iets met ze gebeurt Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:06

Het gaat eigenlijk nog niet eens zozeer om de paarden i.m.o. , misschien zijn die wel beter af als er echt iets gebeurd , dan bij een eigenaar die er niet naar omkijkt Bloos

Maar wat denk je van degene die er 1 op z'n voorruit krijgt met een flinke vaart ?

De eigenaar mag wel oppassen dat er geen mensen gewond raken door zijn loslopende paarden , dan kan hij namelijk mooi de rest van z'n leven die ziektekosten betalen. Misschien helpt het om dat te zeggen Knipoog

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:28

Veerluh schreef:
bloempje1 schreef:

vind ik ook !
het zijn haar paarden niet ,maar die paarden kunnne er toch ook niet aan doen dat ze zulke eigenaars hebben Verward
wel goed gedaan OK dan!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 23:34

ja ik heb afgelopen week gehoord dat ze daarna nog 2 ker zijn uitgebroken .. ze willen ze echt niet meer naar mijn idee Bloos!!

PonybokjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:07

wat gemeen!

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:33

smurffie schreef:
ja ik heb afgelopen week gehoord dat ze daarna nog 2 ker zijn uitgebroken .. ze willen ze echt niet meer naar mijn idee Bloos!!

ze mogen ze dan gerust aan mij geven hoor Tong uitsteken Haha!

wel erg van die mensen je paarden/ponys aanschaft moet je er ook voor zorgen vind ik !