Laatst zat iemand te zeuren dat ik niet goed ben voor mijn kat. Ik vind dat zooooo stom.
Die persoon bleef maar doorzagen over dat een kat ruimte moet hebben om te bewegen en zo. Wat een onzin, ik longeer mijn kat 1 uur per dag. Maar hij vond dat een kat gewoon altijd moet kunnen bewegen.
Toen heb ik hem uitgelegd dat ik die ruimte nu eenmaal niet heb, maar dat ik het toch leuk vind om een kat te hebben. Weet je wat hij zei? Dat ik dan maar geen kat moest nemen! Nou ja! Echt zo’n extremist was het. Ik vind katten gewoon leuk. Okee, ik weet verder ook niet wat ze eigenlijk nodig hebben, maar ze hebben katten toch al lang zo ver doorgefokt dat ze helemaal geen natuurlijke behoeften meer hebben?
Ik snap het best als iemand een andere mening heeft, maar waarom moeten mensen hun mening toch zo opdringen? Ieder heeft zo zijn eigen kijk op wat het beste is. Ik leer ook altijd nog van anderen. Maar ik ga toch ook niet mijn mening aan anderen opdringen?
Dit is de kat trouwens, hij heet Bas:
Het is best wel lastig om al die kattenharen door het huis op te ruimen. Het viel me op dat Bas best wel vaak in zijn kratje zit te slapen, dus hij heeft het prima naar zijn zin in dat kratje (anders ging hij er niet zelf in zitten). Daarom zit hij 23 uur per dag zo:
Kijk, oortjes naar voren, dus er is niks aan de hand.
Hij is ook altijd heel blij als ik na 23 uur naar het kratje toe loop (om het open te maken), dus hij heeft het er prima naar zijn zin!
1 uur per dag laat ik hem als een gek rondjes rennen op een cirkel, want anders krijgt hij te weinig beweging. Maar daar gaat hij wel van zweten en ik word zelf verkouden als ik bezweet buiten sta, dus dat zal bij hem ook wel zo zijn. Daarom heb ik hem geschoren en een dekentje op gedaan:
Ergens is trouwens iemand en die heeft wat regeltjes opgesteld over hoe hij vindt dat een kat moet lopen. Hij zegt dat een kat niet weet hoe hij moet lopen en dat een kat beter loopt als hij het volgens zijn methode doet. Eigenlijk is het nergens op gebaseerd en lijkt het niet eens op hoe een kat uit zichzelf zal lopen, maar goed, hij geeft wel wedstrijdjes en degene de kat doe het beste volgens zijn regeltjes loopt, wint een prijs!!!
Om mijn kat zo te laten lopen, moet ik wel een staaf ijzer in zijn mond hangen en zijn nek in een krul trekken, maar ik wil zo graag die prijs!
Er zijn ook heel veel mensen die zeggen dat het goed is voor die kat. Er is nog niks wetenschappelijk bewezen, maar dat komt nog wel een keer. Al die mensen zullen dat toch niet voor niks zeggen?
Ik laat liever anderen gewoon het denken doen, daar is toch niks mis mee?