Wandelen jullie ook met je pony paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fucsia

Wandelen jullie ook met je pony paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:04

hallo!
ik wilde even weten of jullie ook met je paard of pony wandelen (dan bedoel ik us echt een wandeling maken) hoelang wandelen jullie dan? en waarom (gezellig, omdat je niet kunt rijden e.d) en hoelang wandelen jullie dan met je paard oja en waar?
daar was ik wel benieuwd naar Knipoog

Zaina

Re: Wandelen jullie ook met je pony paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:10

Jaa zo vaak! verschilt waarom (gezellig, te weinig tijd voor rijden, geen zin in rijden etc) en hoe lang ( van 20 minuten tot 1,5 uur ofzo) . meestal naar het bos, soms door een woonwijk, soms naar een strandje...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:12

Ik ook regelmatig. Link is pas 2,5 en ik wilde toch al wat met hem doen af en toe. Dus gaan we weleens wandelen in het bos of langs de weg. De duur varieert tussen 30 en 90 minuten ongeveer.

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:14

ik ga het wel steeds vaker proberen. maar ik heb een hengst en hij is echt heel sterk. dus aan een halstertje agata niet
moet ik heel zijn hoofdstel om doen zweepje mee enzo.
dus meestal ga ik dan er gewoon op zitten zonder zadel en dan 'wandelen' alleen maar stappen

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:16

Ik wandel heel veel met naomi. Dit heb ik ook heel erg veel gedaan toen ze nog niet verkeersmak was, zo kon ze er goed aan wennen. Ook wandel ik met der als ik niet genoeg tijd heb of de bak niet berijdbaar is. 3 weken geleden heb ik een maand niet op haar kunnen rijden door rugblessure en toen heb ik bijna elke dag gewandeld. Goed voor de conditie en het is lekker om een rondje te wandelen met je paardje al is ze soms wat hitsig! meestal duurt het rondje wat ik loop 30/45 min

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:16

Ik wandel ook graag met m'n haf, ipv te gaan rijden; mag graag wandelen,en omdat ik geen hond heb om mee te lopen,loop ik wel met m'n paard,haha!
Langs de hoofdweg,rondje dorp,langs meertje;om d'r even wat te laten drinken...ben dan zo 1,5 uur onderweg...

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:18

Taat schreef:
ik ga het wel steeds vaker proberen. maar ik heb een hengst en hij is echt heel sterk. dus aan een halstertje agata niet
dus meestal ga ik dan er gewoon op zitten zonder zadel en dan 'wandelen' alleen maar stappen

Ik heb een merrie ook erg sterk! en dominant... Ik wandel vaak met een hengstenketting. Als ze braaf is klik ik hem gewoon vast zoals een halstertouw.. en anders haal ik hem door de zijkant van het halster heen en dan onderdoor naar de andere kant en dan aan de middelste ring (ingewikkeld Knipoog)
als ze dan wilt trekken heb je meer kracht en kun je sneller reageren!
veel mensen doen de hengsten ketting om de neus maar daar hou ik niet van.. vind ik weer iets teveel van het goede

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:18

Ik wandel ook wel eens. Meestal een uurtje. Als ik achter bij stal de renbaan af ga dan sta ik in het bos dus ik wandel meestal door het bos. Ik vind het gewoon leuk en gezellig om te doen. En heb soms geen zin om te rijden en dan ga ik wandelen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:22

Aran is pas 2,5 jaar,dus rijden doe ik nog niet.Dus dan maar wandelen.Soms langs de weg,soms in het bos.
Als ik alleen ga wandelen ongeveer een half uurtje,maar als hij ook mag grazen veel langer.
Als ik wel mag rijden,blijf ik overigens wel wandelen hoor.Gewoon voor de gezelligheid Ja

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:24

Ja ik wandel ook wel eens;) Niet zo heel lang.. Neem de shet ook wel eens mee aan de fiets!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:26

is heel goed om te gaan wandelen,
vooral met jonge paarden voor ze verkeers mak te maken,en voor je vertrouwen,

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:35

Naomi_Star schreef:
Taat schreef:

Ik heb een merrie ook erg sterk! en dominant... Ik wandel vaak met een hengstenketting. Als ze braaf is klik ik hem gewoon vast zoals een halstertouw.. en anders haal ik hem door de zijkant van het halster heen en dan onderdoor naar de andere kant en dan aan de middelste ring (ingewikkeld Knipoog)
als ze dan wilt trekken heb je meer kracht en kun je sneller reageren!
veel mensen doen de hengsten ketting om de neus maar daar hou ik niet van.. vind ik weer iets teveel van het goede

daarom wandel ik met een hoofstel meestal. maar ik kan dus egt niet met een halstertje lopen heel vervelend!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:36

ik doe ook vak een hoofdstel,heb je toch wat meer te zeggen,

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:38

Ik wandel bijna alleen maar met mijn haf. Hij is bijna 2 en ik kan er dus nog niet op rijden. Ik wandeld dan ongeveer 1 á 2 uur Lachen en hij vind het nog helemaal geweldig ook Lachen oortjes naar vooren en heel erg overal op letten enzo Tong uitsteken

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:41

Nee, mijn paard is een stuk groter dan ik. en op het terein heb ik prima de macht over haar, en als ik er op zit ook. maar ik ga niet het risico nemen om met ze te wandelen en dat ze een sprint met me nemen! En ik vind het zelf ook niet zo leuk, ze kunnen prima in het weiland of in de bak staan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:42

Ik wandel heeeeel vaak met mijn paard, gemiddeld 2x per week en als hij weer iets mankeert wat vaker Clown Ik vind het heerlijk en mijn paard ook.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:46

Ik wandel ook heel vaak.
als het bijrijdstertje van Marja niet kan ga ik meestal wandelen.
En met Olly ga ik altijd hardlopen 1 x per week Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:55

Ja, ik wandel regelmatig met mijn jonge paard. Om hem verkeersmak te maken, maar ook omdat hij het leuk vindt om samen lekker te wandelen en wat rond te kijken. We moeten altijd over een weg heen en dan komen we in een woonwijk terecht (waar ik woon, heb 'm al een keertje aan de buren geshowt Knipoog ) en als we nog ietsje verder lopen, kunnen we zo het bos in of de hei op. Echt heel erg leuk en erg handig om hem alvast aan de route te laten wennen. Want in de toekomst wil ik heel graag lekker met hem naar buiten toe, de natuur in.
Nu wandel ik meestal rond de 3 kwartier, soms een uurtje. Want al die indrukken zijn nog best wel heftig voor hem, hoor.... Ik denk dat als hij ooit ingereden is, ik ook met hem blijf wandelen, want het is hartstikke leuk samen.... Haha!

(en hij draagt tijdens het wandelen gewoon een touwhalster en leadrope. Als hij een keertje schrikt, loopt 'ie altijd een paar passen vooruit en zo werkt het prima. Hij is nog nooit weggerend, hij vertrouwt gelukkig heel goed op mij). Ja

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:10

ja, vooral toen ik even geen bak had om te rijdne en niet zoveel tijd had. Lynn kan niet alleen op pad, flipt uit en daraom ben ik ook vaker met haar gaan wandelen. Korte rondjes van 15 minuten ongeveer, met de hond erbij.
is goe dvoor vertrouwen.
Toen nikita nog niet ingereden was fietste ik ook vaker met haar en wandelde ook heel veel met haar. Werd ze gelijk verkeerdmak van en groeide het vertrouwen

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:13

Ik wandel ook regelmatig met mijn paard. Doe dan wel altijd touwhalster om met leadrope van 7 m. Loopt toch wel het prettigst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:14

Met mijn pony wordt dagelijks gewandeld (doet mijn moeder of ik dan). Geen complete wandeling met een bepaalde route ofzo (moet er niet aan denken dat ik groot verkeer tegenkom wanneer ik er naast sta), maar wel een minuut of 20, 30 altijd, gewoon een eind een bepaald pad in en weer terug.

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:19

Ik wandel nu al 3 maanden lang met één van mijn paarden, elke dag.
De eerste maand 10 minuten, de tweede maand 15 en nu al iets meer dan een maand 20 minuten, elke dag.

Hij heeft namelijk een peesblessure... maar anders wandel ik bijna nooit met mijn paarden, als ze op de weg komen ga ik erbovenop zitten.
Ze zijn heel erg fris en als ik erop zit heb ik wat meer controle.
Het enige stukje wat ik wel vaak wandel is naar de binnenbak, das 1 minuutje lopen, zo'n 100 meter ofzo...

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:20

Ik wandel de laatste tijd wat minder met m'n paard.
Omdat het vaak al donker is als ik op stal aan kom...
's zomers wandel ik vaak een half uurtje, hondje erbij, lekker grazen onderweg!
Met een halster met hengstenketting eraan, voor de zekerheid.

Lotte_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:21

ja als het lekker weer is nemen ze wel een gewoon aan de halstertouw mee naar buiten het bos in Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:18

Jazekers......regelmatig Knipoog

Waarom?

*Om op een andere manier met hem bezig te zijn,
*Omdat het goed is voor het paard om onbelast te bewegen,
*Zodat hij extra braaf blijft in het verkeer,
*Omdat ik naast het paard mn stemhulpen weer extra kan verfijnen en ook gelijk kan corrigeren,
*Omdat het goed is voor mijn conditie!!!!!
*Ook omdat het het hoofdje van mn paard 'leegmaakt' het ontspant hem echt,

Hoelang?

Dat is verschillend soms 30 min, maar bij mooi weer een uur of soms 2 uur!