Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marlo schreef:nou ja het is niet mijn eerste paard (zie profiel) dus ben al heel wat gewend wat gedrag enz. betreft vind ik het niet erg ofzo, hengsten zijn vaak wel eerlijk, en idd heel veel hengsten zijn hartstikke lief en braaf te rijden en in de omgang ook.
Cassidy schreef:Als je een hengst hebt moet je ogen in je achterhoofd hebben, en altijd op je hoede zijn. Ze zijn vreselijk snel en een aanvaring met ze kan heel verkeerd uitpakken. Ook al zijn het in de dagelijkse omgang doetjes, als het tot een aanvaring komt (en dan bedoel ik een echte aanvaring) gaan hengsten door tot de dood er op volgt. Ze gaan door daar waar een merrie of een ruin stoppen. Je kunt er niet overal mee terecht, menige pensionstal wil geen hengsten hebben, en als je hem niet in een kudde kunt houden met een aantal merries die hij dekken mag, doe je hem meer plezier met een castratie dan met een leven lang eenzame opsluiting in een box.
Mackie schreef:Als die hengsten aan het puberen zijn, moet je ze nog wel 's goed aanpakken, maar als het zover komt dat het tot een echte aanvaring komt, doe je in het voorafgaande in mijn ogen al iets niet goed. Ik werk nu al jaren met hengsten en het is nog nooit tot die echte aanvaring gekomen die jij bedoeld.