Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:Voor stalgebreken ed. ga ik met je mee, maar als gedrag niet op te lossen valt, hoe zeer je dat ook probeert? Als paarden een gevaar voor zichzelf of anderen worden en je het gedrag niet veranderd kunt krijgen, zou je dan niet proberen of dit een oplossing biedt?
Je hebt het nu over stalgebreken, geldt dit in jouw ogen ook voor paarden die aanvallen of bijten? Ik ben het met je eens dat je de oorzaak moet opzoeken, en het eerst anders moet oplossen (en de kans is erg groot dat deze stap overgeslagen wordt) maar als jij nu niet de enige bent die met zo'n dier omgaat? Hij het bij jou niet doet maar bij een kind wel?

Lizzle schreef:Walgelijk! Bovendien is een dergelijk marteltuig alleen effectief wanneer het op het juiste moment wordt toegepast, d.w.z. nog vóór de ondeugd.
Cassidy schreef:Maar een stoomstoot krijgen ze ook als ze in het land tegen het schrikdraad aankomen. Soms ook onbewust. En volgens de website is de schok van schrikdraad van de omheining vele malen sterker dan de schok van die band.
Zet jij je paard dan ook niet in een weiland of paddock die afgezet is met schrikdraad?

Lizzle schreef:Ik denk juist dat je het zal moeten toepassen wanneer een paard aanstalten maakt om een ondeugd uit te voeren. Verder zal je het moeten toepassen op een afstand waarbij het paard niet ziet wie of wat hem corrigeert.

Nadir schreef:Cassidy schreef:Maar een stoomstoot krijgen ze ook als ze in het land tegen het schrikdraad aankomen. Soms ook onbewust. En volgens de website is de schok van schrikdraad van de omheining vele malen sterker dan de schok van die band.
Zet jij je paard dan ook niet in een weiland of paddock die afgezet is met schrikdraad?
Zeker wel, maar toch vind ik dat anders.
Ik vraag me af of een paard de stroomstoot associeert met zijn gedrag. Daarbij denk ik dat wij mensen daar nooit snel genoeg voor zijn.
een beetje hard maar mijn paard weeft en dat kan wel zijn einden betekenen omdat hij al zulke slechte benen heeft. als je het daar mee afkan leren prima. 
johnnie schreef:Ik vind het een apparaat voor fantasieloze mensen en zij die geen tijd en verstand hebben. Wetenschappelijk zijn er andere methoden om paarden hoe moeilijk ze ook zijn te corrigeren. Weer een Amerikaanse methode waarvan naar mijn mening vaststaat, dat het mishandeling van de bovenste plank is. Nog steeds is er geen bewijs van de werkbaarheid aangetoond.
Dit apparaat aanprijzen is op zich al een sla-de-plank-mis wetenschap.

Melanie5 schreef:Ik vind dit net als de anti blaf band geen goed idee. Ik vind dat je ten aller tijden eerst moet uitzoeken waarom een dier iets doet. Met dit ding neem je het gevolg weg, niet de oorzaak. Zelf in geval van aanvallen o.i.d. moet eerst de oorzaak gevonden worden. Een dier doet niet zomaar iets.