Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
felicity schreef:Ik negeer het en ga verder met wat we bezig waren. En dat gaat gewoon goed. Mocht het toch te erg worden kan hij een tik krijgen tegen/ onder zijn buik.
Maar vind zo raar dat mensen zulke methodes gebruiken om te corrigeren/af te straffen. Dan hadden ze in mijn ogen maar hun paard moeten ruinen of beter op moeten voeden.
felicity schreef:Zo ver ben ik nog niet.
Hij word in mei 3.
Ik haal er dagelijks een borstel over heen en we spelen wat in de binnenbak. Verder staat hij op het land.
Maar ik ga niet anders met hem om als met mijn merrie. En dat merk ik wel meteen. Mijn hengst word niet afgezonderd van de rest. Staat naast een merrie op stal (wel dicht aan de zijkanten). En kan hem ook gewoon poesten in de poetsplaats naast een merrie. Dit heb ik zo gedaan vanaf veulen. Ook dicht langs een hengstige merrie lopen geeft geen probleem. Hij kijkt met een oog naar de merrie brult een keer en het is klaar.
Eigenlijk heb ik wel mazzel met zo'n brave.

Cassidy schreef:Op het moment dat een paard gaat brullen zou ik duidelijk laten merken dat ik dat gebrul niet waardeer. En zo snel mogelijk een afspraak maken om te laten ruinen.

Cassidy schreef:Op het moment dat een paard gaat brullen zou ik duidelijk laten merken dat ik dat gebrul niet waardeer. En zo snel mogelijk een afspraak maken om te laten ruinen.