Pony snapt elektrische waterbak niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Pony snapt elektrische waterbak niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 20:52

Mijn fjord snapt niet hoe ze uit haar waterbak moet drinken!!
We hebben het al laten zien, en met een snoepje erbij, maar ze begrijpt het niet helemaal.
Heeft iemand tips?

ikke20

Re: Pony snapt elektrische waterbak niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:53

laat met je hand de drinkbak helemaal vollopen, wel dat je pony het ziet. en na een tijdje snapt ze het want doordat ze gaat drinken duwt ze per ongeluk de lepel naar beneden zo hebben ze het snel door doe anders wat stroop,appelsap in het water in de drinkbak bevoorderd het drinken. mijn pony snapte het eerst ook niet nu ondertussen wel en heb het ook op deze manier gedaan.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:55

leest mee, mijn enter was na 2 dagen finaal uitgedroogd, terwijl ze toch al heel vaak had gezien hoe het moest.....nu in het land geen probleem, maar ooit moet ze weer op stal......

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:56

Ik heb er niet zo heel erg veel verstand van. Maar laatst dat heb ik er wel wat over gelezen.
Daar stond dat je de bak helemaal vol moet laten lopen met water. En als je pony dan gaat drinken dan
drukt ze er tegen aan. Op een gegeven moment krijgen ze het door... Ik ziet net, dat degene boven mij dit ook al heeft gezegd, dus het zal wel zo zijn!

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:59

Ik zou het zelf doen door wat stroop of iets lekkers erin te smeren.. dan likt hij en drukt erop.. dan snapt ie naar een paar keren wel dat er water uitkomt als hij erop drukt.. tminste dat las ik in een tipboek Tong uitsteken
veel succes!!! Knipoog

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:59

Toen ik net mijn nieuw paard had had ik ook altijd het gevoel dat hij het niet snapte... Zijn drinkbak was op de één of ander manier altijd leeg maar het vulde niet bij, dus ik iedere keer dat ik er was de drinkbak laten lopen en plots begon hij gewoon uit zichzelf die lepel te gebruiken..

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 07:33

Mijn pony snapte het eerst ook niet, ik had het voor gedaan, snoepjes er in gelegd etc maar ze dronk gewoon niet. Ze vond het ook wel eng volgens mij.

Toen heb ik in overleg met de staleigenaresse de waterbak vol laten lopen en verder niets gedaan. Gewoon een nachtje zo laten staan zonder emmer ofzo erbij. En ineens de volgende dag had ze hem door. Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:53

Dana01 schreef:
leest mee, mijn enter was na 2 dagen finaal uitgedroogd, terwijl ze toch al heel vaak had gezien hoe het moest.....nu in het land geen probleem, maar ooit moet ze weer op stal......

Wat erg, dat heb ik nog nooit gehoord. De mijne snapte het eerst ook niet en we hebben zelf gewoon elke keer het bakje vol laten lopen en dan stootte hij er af en toe met zijn neus tegenaan.
Uiteindelijk had hij het vanzelf door.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 12:00

bedankt voor jullie reacties, maar ik heb haar nu 2 weken, en nog begrijpt ze het niet!! ik ben bang dat ze nu niet genoeg vocht binnen krijgt!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:47

Charos schreef:
Dana01 schreef:

Wat erg, dat heb ik nog nooit gehoord. De mijne snapte het eerst ook niet en we hebben zelf gewoon elke keer het bakje vol laten lopen en dan stootte hij er af en toe met zijn neus tegenaan.
Uiteindelijk had hij het vanzelf door.

heel erg is het, ik schrok me dood, dus zelfs wachten helpt niet

nu maar weer proberen, maar niets helpt, ik hoop dat ze slimmer word met de jaren Haha! en tot die tijd, een ton onder de waterbak, en die vol laten lopen...je moet wat he

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:50

Een electrisch drinkbak is ook niet erg fijn. (water en stroom) Gelukkig zijn het meestal automatische drinkbakken. Knipoog
Steeds vol laten lopen en er het beste van hopen. Soms wil een makkelijker bedienbare bak wel schelen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:32

als je goed wil beoordelen of hij uitgedroogd is moet je niet een stukje vel in zn nek pakken en kijken hoe het terug trekt maar op zn bovenste ooglid dit is de meest betrouwbare manier.is het ondertussen al gelukt? misschien is ze bang voor het geluid

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:46

zorg er voor dat de lepel in de drinkbak ook lang genoeg is, niet zo'n kort stukje, dan kunnen ze er naast drinken. Ik zou juist niet teveel water er in doen, juist zo dat als ze drinken, ze automatisch de lepel indrukken...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:53

Ze doet het nog steeds niet. De lepel is op zich lang genoeg, als ze meer wil drinken móet ze die lepel gebruiken, alleen ze vertikt het. Er blijft altijd een klein laagje water boven de lepel staan. Ze wringt zich in alle bochten om het toch vooral niet aan te raken. Ze drinkt, maar ze drinkt absoluut niet voldoende.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:42

Ik denk dat je gewoon moet wachten.
Toen ik mijn paardje net had accepteerde hij het ook niet.
Ik zou zeker niet met emmers water bij gaan drinken, dan leren ze het nooit.
Overigens geloof ik dat je paard uit zichzelf wel op zoek naar water gaat als het echt op uitdrogen staat.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:41

niet alle paarden doen dat Jennyzz
die van mij laat zich gewoon uitdrogen.....daarom dus emmers water, ze is nog jong, en ik hoop dat ze als ze wat ouder word, iets slimmer word Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:31

probeer anders eens een ander type. Misschien een zonder lepel maar met zo'n staafje erin. wellicht is dat minder eng.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:15

ik heb hier 3 verschillende soorten uitgeprobeerd, ze wil het gewoon niet snappen, ook al een waterbak geprobeerd met minder druk, ook dat snapt ze niet.....
ach, ooit word ze slim Haha!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:21

Mijne had er in het begin ook moeite mee, maar je moet het waterbakje niet helemaal vol laten lopen anders slurpen ze alleen dat water eruit en snappen ze niet dat ze moeten drukken,..

Gewoon even haar gang laten gaan,.. dus niet op stal een emer water erbij zetten omdat ze niet drinkt, maar dan alleen buiten laten drinken uit een emmer, en binnen is gewoon automatisch,..

Enals het niet lukt,... weet ik het ook niet,..
Iig succes Lachen

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:42

Gewoon bak vol laten lopen en paard krijgt t vanzelf door. Als ze echt dorst hebben zoeken ze in alle hoeken en gaten naar drinken, dus ws ook in de drinkbak Knipoog.

Ik heb nog nooit gehoord dat een paard na 2 dagen niet drinken uitgedroogd kon zijn Bloos!.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:44

De bak vol doen,
en dan gaat ze vanzelf wel drinken.

Bij Ilona (fjordido op bokt) hadden ze net voordat
zij op vakantie ging ook electrische drinkbakken
opgehangen/gemaakt.

Ze ging op vakantie en ik zou haar paarden doen.
De eerste paar dagen snapte sommige er ook niks
van, maar later konden ze er allemaal uit drinken.
Nu scheelt het dat ze in een kudde lopen van stuk
of tien paarden, dus dat ze het van elkaar
misschien wel overnemen en zien/snappen..? Lachen

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:45

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:50

fjordido schreef:
bak vervangen door vlotterbak? is dat nix?
of kan een ander paard het niet "voordoen"? volgens mij hebben die van mij het elkaar geleerd.

edit: Il0na: dit is echt weard dat we tegelijkertijd dit topic zitten te beantwoorden!

Haha super grappig, en bokt is zooooooooo groot!
Bij jou hebben ze het idd gewoon van elkaar geleerd.. Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:16

Het paard krijgt het in ieder geval niet zelf door, daar zijn we na 3 weken wel achter. brokjes werken ook niet. Een vrijwel lege drinkbak ook niet. Het voordoen met de hand ook niet. Een emmer met water heeft er nooit bij gestaan. Ze staat 's nachts op stal dus ze zal daar moeten drinken omdat ze anders gewoon te weinig krijgt.

Ik denk niet dat het gaat werken met een ander paard, ben bang dat ze mekaar de stal uitschoppen. De drinkbak hangt een beetje in de hoek dus ik denk niet dat ze daar met zijn 2en bij kunnen.

Stomme vraag misschien, en misschien herken ik em ook wel, maar wat is een vlotterbak?

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:05

Je kan ook een stuk wortel er in leggen waar ze dan kracht op moet zetten en dan went aan het geluid van de automatische waterbak.

Wij hebben ze ook in de stal hangen, maar toch heb ik er altijd een emmer water in hangen. Nu zit er dus alleen maar stof in de waterbakken, want uit de emmer drinkt gewoon lekkerder. Tong uitsteken