Schriktraining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Schriktraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 08:18

Hallo bokkers,

Ik krijg een beetje genoeg van het schrikachtige gedrag van Silence.
Daarom wil ik schriktraining met hem gaan doen.

Weet iemand waar je zo`n training kunt volgen of hoe je zo`n training het beste zelf aan kan pakken?

Alle hulp is welkom, want na 10 maanden mag er toch weleens wat verandering in komen.

Alvast bedankt.

ps. ik hoop dat het hier goed staat.

FashionMe

Re: Schriktraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:36

Lees het topic hier ondere eens Knipoog

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:38

* volgt dit topic

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:50

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:57

Neem er alle tijd voor...
En word absoluut niet boos als ze ergens van schrikt.
Als je zo'n schriktraining gaat doen met je paard, of er is iets wat ze standaard eng vind, en ze loopt er een keer heel netjes langs heen, heel goed belonen!
Uit mijn pm die je gekregen hebt, als je een paard hebt die alles heel eng vind doe dan 1 ding tegelijk, en niet alles in 1 bak proppen.
Waarschijnlijk heeft ze veel meer tijd nodig dan een gemiddeld paard. Geef haar ook die tijd.
Ze moet kunnen begrijpen wat er gebeurd, en het kunnen verwerken. Je moet het net zovaak herhalen totdat ze er niet meer naar opkijkt.
Maar begin bijvoorbeeld door over een zeiltje te lopen. Het zeiltje zo klein maken dat ze er makkelijk overheen kan stappen. En zo het zeiltje steeds groter maken. Alles met kleine stapjes doen.. dat werkt het beste. Je kunt er beter te lang over doen dan dat je straks een paard hebt die helemaal in de stres schiet. Als de mogelijkheid er is zou je haar achter een heel mak paard, wat nergens naar kijkt voor haar plaatsen...
Succes ermee

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:51

Wij geven een h-e-l-e-b-o-e-l schriktrainingen bij ons aan huis, regel een groepje en we komen ook nog eens bij jou!

vandemariene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:00

monya schreef:
Wij geven een h-e-l-e-b-o-e-l schriktrainingen bij ons aan huis, regel een groepje en we komen ook nog eens bij jou!

Ik heb een deel van jullie clinic gezien en weet wat voor paarden er toen in heb groepje zaten... En heb me verbaast wat jullie in tijd van een paar uur voor elkaar kregen en vooral met het zeiltje in de lucht galoperen!!! Ik zou iedereen die zo iets zou willen jullie aanraden!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:49

IK zou willen aanraden om grondwerk te gaan doen, dat kan de verhoudingen al rechtzetten. En bij het grondwerk horen dus ook oefeningen zoals over een zeiltje heenlopen enz.