Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Whild schreef:Wat doe jij op het moment dat ze dat doet ?
Het is bekend dat sommige paarden terugkrabbelen als jij hen krabbelt/aait. Dit doen paarden ook onderling {bijvoorbeeld elkaars schoft kroelen}, als een vriendendienstje.
Ik zou het gewoon toestaan maar let op dat ze niet te ver gaat. Zachte hapjes zijn lief, een flinke hap natuurlijk niet.
Chocotof schreef:Whild schreef:Wat doe jij op het moment dat ze dat doet ?
Het is bekend dat sommige paarden terugkrabbelen als jij hen krabbelt/aait. Dit doen paarden ook onderling {bijvoorbeeld elkaars schoft kroelen}, als een vriendendienstje.
Ik zou het gewoon toestaan maar let op dat ze niet te ver gaat. Zachte hapjes zijn lief, een flinke hap natuurlijk niet.
Meestal aai ik haar daarvoor over der koppie ofzo,
of sta ik met een borstel in mijn hand.
vind dat altijd heel dankbaar en lief als ze dat doen

Cassidy schreef:Sommige paarden kunnen erg hardhandig zijn als ze lief terugdoen...zou maar uitkijken dat het kleine hapjes geven niet op een gegeven moment ontaard.
ikke schreef:Cassidy schreef:Sommige paarden kunnen erg hardhandig zijn als ze lief terugdoen...zou maar uitkijken dat het kleine hapjes geven niet op een gegeven moment ontaard.
Zoiets noemt men opvoeding![]()
Mijn paard doet het ook en nee, dat ontaard NIET. Ik heb hem meteen geleerd dat lipjes toegestaan zijn, maar tanden niet en dat weet hij al donders goed........