Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
judith_cloud schreef:Vooral als je paard geen rekening met je houdt, de baas speelt of zich niks van je aan trekt kun je, denk ik, spreken van geen respect.
Respect krijgen kun je het beste doen door respect voor hem te hebben en respect terug te eisen. Zeker zijn van jezelf helpt heel erg. Eisen dat hij op je let, rekening met je houdt. Niet eens met geweld. Ik vind het moeilijk uit te leggen van achter de computer maar er zijn zat bokkers die je kunnen helpen.
Oh en domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
Kris25 schreef:Als je paard jou niet ziet staan en dus vrolijk door je heen wandeld, wanneer hij jou totaal negeert (zowel met rijden als aan de hand) wanneer hij naar je gaat dreigen of je daadwerkelijk probeert te slaan en/of te bijten of als je paard de leiding over jou probeert te nemen kun je praten over "geen respect".
Om het respect terug te winnen kun je gaan grondwerken, maar ook zelfverzekerd overkomen op het paard en dus weer de leiding nemen kunnen erg helpen.
Maethoriel schreef:Respectloosheid, en dus dominantie, zit 'm al in hele kleine dingen.
Wel eens gehad dat je paard zijn hoofd na het rijden schuurde tegen jouw rug aan?
Teken dat hij jou niet respecteert, een paard dat lager in rangorde staat zou het nl. niet in zijn hoofd halen een ander paard zo te duwen en als 'schuurpaal' te gebruiken
protonja schreef:Maethoriel schreef:Respectloosheid, en dus dominantie, zit 'm al in hele kleine dingen.
Wel eens gehad dat je paard zijn hoofd na het rijden schuurde tegen jouw rug aan?
Teken dat hij jou niet respecteert, een paard dat lager in rangorde staat zou het nl. niet in zijn hoofd halen een ander paard zo te duwen en als 'schuurpaal' te gebruiken
Dit bovenste stukje hoor ik van vele. Maar eigenlijk ben ik het er niet mee eens, ik heb al zoveel paarden meegemaakt, en t is gewoon een feit dat als je hebt gereden dat het paard zich tegen de ruiter wil schuren, ik zie dat niet als een belediging of dat het paard geen respect heeft, elk paard waarmee ik te maken heb gehad in mijn leven wou dat doen bij de ruiter, t zijn ook maar paarden en die hebben gewoon jeuk van het hoofdstel![]()
cissy schreef:jij dénkt misschien dat ze respect voor je heeft, maar je paard denkt duidelijk wat anders....
en dat handje biks elke keer is voro je paard duidelijk een teken dat jij geen respect verdient want je geeft haar elke keer te eten en wie denk je dat er het eerst eet in de kudde? jij bevestigt haar hiermee dat jij de lagere in rangorde bent....
Cassidy schreef:@ Daantjuh, Op het moment dat een paard in mijn persoonlijke ruimte binnenkomt, door wat jij lompheid noemt en een ander disrespect, is hij beslist respectloos. Ik heb een hula hoop van zeker een meter om mij heen. Ieder paard dat daar in komt, wordt gecorrigeerd....