Nu van de ene op het andere moment laat ze zich vallen in 1 bocht..
Gister hebben we alles even geanalyseerd. Ze stond rechts op de trailer en liet zich in de linker bocht vallen.
Als we haar links zetten valt ze in de rechter bocht...
Op de heenweg naar les ben ik bij haar in de trailer gaan staan om te kijken wat ze nu doet. Ze gaat tijdens het remmen voor een bocht al vanuit haat voorschouder gespannen tegen het middenschot aan hangen( naar links). Hierbij spant ze al haar spieren en maakt heel haar rug rond. Tevens gaat ze achterover hangen en bijna op de achterstang zitten.
Als ze haar zwaartepunt daar ook Moet hebben voor de bocht is het goed, maar ze verplaatst haar zwaartepunt dus niet. Als de bocht dus de verkeerde kant op is ( naar links) valt ze volledig om terwijl ze met haar benen in paniek slaat tegen de trailerwand.
Na een ritje van 20 min had ze haar linker heup open, in haar rechter knie een snee en beide hakken open. Ik ben blij dat ik haar volledig had ingepakt, want de springschoenen zaten ook vol gaten.
Op de terugweg hebben we het schot naar de zijkant gezet en eerst even op het terrein geoefend omdat we bang waren dat ze nu helemaal zou vallen en zich op zou hangen aan haar halster. Gellukig bleef ze nu staan als een huis!
Ik zal voorlopig het zijschot opzij zetten. Ze gaat dan helemaal scheef staan en houd haar balans.
Heeft iemand dit ook bij een paard meegemaakt en kan je het weer langzaam opbouwen? Ik zou namelijk graag op langere termijn weer met 2 paarden weg willen kunnen.
Iemand tips hoe we dint het makkelijkste aan kunnen pakken?
Het paard is trouwens 7 jaar M2 dressuur klaar en 178 hoog. Het is dus niet zomaar iets wat je tegenhoud, ik schat haar op 650-700 kg

Sorry voor het lange verhaal, maar nu hebben jullie een idee..
Alle tips zijn van harte welkom.

Ik heb haar een mail gestuurd. Het enige waar ik mee zit is dat het wel een heel eind rijden is voor een paard die niet blijft staan op de trailer