Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:06

oomens schreef:
Goedele111 schreef:

Ze heeft me al vast genomen met haar tanden in me nek maar het was niet bedoelt voor mijn maar voor de vliegen

Ach wat zielig, een paard dat niet doorheeft waar het zijn tanden in zet. Hoe moet het arme beestje dan eten?

TS, ben je
a) heel jong, of
b) kinderlijk naïef, of
c) is er iets anders aan de hand wat je nogal apart geschreven posts kan verklaren?

D. Buitenlands en nog niet 100% ingeburgerd + Nederlandse grammatica onder de knie hebben

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:51

Captain schreef:
Altijd zuur kijken maar het ondertussen wel leuk vinden.



Nee.
Dit zou betekenen dat een paard doet alsof. En dat kan een paard niet.
Als een paard zuur kijkt vindt hij/ zij iets daadwerkelijk niet leuk. Ook als het een merrie is.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 04:51

dames misschien praat zij thuis wel dialect,als je dan dingen zo opschrijft klinkt het vreemd. Maar daar hoeven wij niet over te oordelen.ze vraagt tips over haar paard...dat snappen we hier toch wel op bokt.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 05:09

Wolkje schreef:
Captain schreef:
Altijd zuur kijken maar het ondertussen wel leuk vinden.



Nee.
Dit zou betekenen dat een paard doet alsof. En dat kan een paard niet.
Als een paard zuur kijkt vindt hij/ zij iets daadwerkelijk niet leuk. Ook als het een merrie is.



Ik snap je punt maar ben het er niet helemaal mee eens.
Mijn merrie heeft ppid en is ontiegelijk humeurig.
Ze hinnikt naar me als ze me ziet. Maar oh wee als ik dichterbij kom. Dan is het oren in de nek.
Idem als we gaan rijden, zodra we richting de poort lopen wil ze alleen maar terug naar de paddock. Maar als we eenmaal de poort uit zijn is het oren er op en gaan met die banaan. Denk dat het ook een stukje gewoonte kan zijn.
Overigens zal die van mij nooit bijten.

Ts hoe oud is je merrie? En hoe oud ben jij?

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 08:14

Sclimpre schreef:
Best zelf eens oplijsten wanneer je paard wel en niet haar oren plat legt. Proberen de logica erachter te vinden. Bv. doet ze het wel/niet als je een halster aandoet na het rijden? Hoe doet ze wanneer je een hoofdstel aandoet? Zadel oplegt? Proberen uit te zoeken of het samenhangt met de plaats, met wat je doet, met wanneer je het doet. Misschien heeft ze pijn of ongemak, misschien is het een gewoonte waarvan de oorzaak allang verdwenen is. Succes met het zoeken.



Alleen in de paddock met me halster en op zadelen maar heb al iemand laten komen ost... maar op de ranch hebben ook een paard die bij het opzadelen ook haar oren plat legt in haar nek en anders buiten de paddock mag ik alles doen met haar ze legt dan wel niet haar oren in haar nek dat vindt ik wat raar

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:25

Kan je niet gewoon het halster aanlaten?

Lijkt me geen medisch probleem als ze het buiten de wei geen probleem vindt.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:54

kwita schreef:
dames misschien praat zij thuis wel dialect,als je dan dingen zo opschrijft klinkt het vreemd. Maar daar hoeven wij niet over te oordelen.ze vraagt tips over haar paard...dat snappen we hier toch wel op bokt.


D'r profiel is wel gewoon in leesbaar Nederlands geschreven, waarom dan hier niet?

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 09:17

Ilse_123 schreef:
Kan je niet gewoon het halster aanlaten?

Lijkt me geen medisch probleem als ze het buiten de wei geen probleem vindt.




Ja maar het is ook voor de veiligheid voor de paarden

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:28

Moderatoropmerking:
Ik heb wat flauwe en off-topic reacties verwijderd/gewijzigd. Let er op dat jullie on-topic blijven. TS doet haar best om haar verhaal duidelijk te maken en vraagt om tips voor haar paard.

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:29

Gewoon halster om en als je paard nog maar hapt, al een tik op de neus.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:32

Goedele111 schreef:
Ilse_123 schreef:
Kan je niet gewoon het halster aanlaten?

Lijkt me geen medisch probleem als ze het buiten de wei geen probleem vindt.




Ja maar het is ook voor de veiligheid voor de paarden


Je bedoelt dat ze niet vast kunnen komen te zitten in het halster? Die kans is met een heel nauw sluitend halster heel klein. Misschien niet ideaal, maar dat is het nu ook niet.

Maritxx
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:05

Dit heb ik precies hetzelvde gehad met mijn merrie. Bij mij bleek het vertrouwen er niet te zijn voor mensen, voordat ik haar verzorgde. Als je een goede band met je paard hebt, is het niet normaal als ze zo tegen je doet. Probeer veel verschillenden dingen met haar te doen. Grondwerk, buiten rit, grazen buiten de wei, enz. Zorg er voor dat je pony het naar je zin heeft bij jou. Je zegt wel dat ze het niet meer doet als je met haar bezig bent, maar dat betekend echt niet dat ze dat ook leuk vind. Dat had ik ook. Als niks helpt zou ik het aan een professioneel iemand vragen, als je echt wilt dat dit ophoud.