Paard verkopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 06:10

anjali schreef:
Goof schreef:
Weet je, je koopt een paard voor je plezier en als dat weg is, je je niet fijn meer voelt als je erop zit en je geen klik hebt lijken me dat goede redenen om voor het dier een goed huisje te zoeken en zelf eventueel ook verder te kijken.
Voel je niet schuldig, als het niet werkt werkt het niet.

nou inderdaad. Als iemand (paard,mens of wat dan ook) mij zonder reden schopt dan moet hij weg.Dat vind ik eigenlijk ernstiger dan de rijkunstige problemen die je ermee hebt.Bij mij blijven alle dieren tot hun natuurlijke dood,tenzij ze zich tegen me keren. Dan is het toch voor beide partijen niet leuk.


Ehh... tegen je keren? Als jij geschopt wordt door je paard, dan heb jij gefaald, niet het paard.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Paard verkopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 07:19

Duidelijk een gebrek aan respect ( als jij kan laten zien dat jou leiderschap het waard is voor je paard jou te kunnen vertrouwen gaat er een wereld voor je open ).. Maar als 14-jarige zal dit niet meevallen ( je kunt nog niet zoveel ervaring hebben).. Je paard blijkt ongemotiveerd zich bij jou aan te sluiten en zal daar redenen voor hebben! Er zijn hoogstwaarschijnlijk veel signalen die je gemist hebt! Sluit pijn uit en zoek Hulp! Misschien is dit paard te hoog gegrepen gezien je leeftijd..

EvelienKiss

Berichten: 940
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Paard verkopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:34

Soms is een combinatie niet zo geschikt. Je kunt inderdaad allerlei trainingen en lessen gaan volgen om beter met je paard samen te werken. Daarvoor moet je gemotiveerd zijn, je moet willen om veel te leren en te veranderen. Je kunt (net zoals in een relatie) ook ervoor kiezen om uit elkaar te gaan. Dan kan je een paard zoeken dat beter bij je past. Je paard krijgt dan hopelijk ook een baasje die hem makkelijker aankan. Let wel, bij elk paard blijf je wel dezelfde probleem tegenkomen, elk paard heeft leiderschap nodig. Maar het is dan meer behapbaar.

Bedenk hoe je tot een besluit wilt komen. Advies van bokt? Wie kent jou goed? Je dierbaren zijn vaak betere raadgevers.