Ervaringen bij het opvoeden jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wiseandleo

Berichten: 11
Geregistreerd: 10-02-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 22:29

pol1 schreef:
Alles valt en staat vaak bij een goede voorbereiding! Apache kan idd wel rillerig en loperig zijn! Vind het een bloedmooie hengst maar heb voor mijn behoorlijk bloederige merrie toch voor Desperado gekozen!
Heel veel plezier en suc6!


Dank je! Ik vind hem eigenlijk vrij cool, ook als de andere paarden eens gek beginnen doen, daar kijkt hij of reageert hij niet naar.

wiseandleo

Berichten: 11
Geregistreerd: 10-02-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 22:30

KittyDylan schreef:
Naar elkaar luisteren en elkaar vertrouwen, is in mijn ogen de basis.
En spelenderwijs alles leren. Gewoon gek doen met hem, dan komt het vast goed.

Paard uit 2015? Er is een speciaal topic met 2015-veulens :)
[PP] Veulen 2015 hoe doe jij het


Thanks!

wiseandleo

Berichten: 11
Geregistreerd: 10-02-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 22:32

tarek schreef:
Wat voor mij altijd goed gewerkt heeft is dingen leuk houden, vertrouwen geven door leiding , wijken voor druk, op tijd een beloning erin ( je vangt veel vliegen met stroop :-) ) het poetsen was in begin veel met een rosborstel op lekkere plekjes poetsen bijv. Dan gaan ze ook beter stilstaan omdat ze gaan ervaren dat het ook fijn is. Ook vastbinden leren door eerst wijken voor druk op het halster. Veel dingen kennis mee laten maken en hem laten zien dat het niet eng is geeft bijv ook vertrouwen.
Ik wens je vooral succes, en neem de tijd


Ik moet wel zeggen ik probeer ook meteen het woordje 'om' te gebruiken als ik hem een duwtje geef. Dit pakt hij goed op! Bedankt!

priscillaks
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:24

Heel veel geduld en probeer alles op een spelende manier te leren.
Het is voor een paard namelijk niet "normaal" om een bit in zijn mond of zadel op zijn terug te hebben.
Alles zal veel makkelijker gaan als je een goeie band op bouwt met je paard het paard zal je dan meer vertrouwen en alles beter toe laten