Pony loopt met hoofd laag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse_weening
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-12-16

Pony loopt met hoofd laag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 17:57

Hoi!

Altijd als ik met mijn pony (een shet) ga wandelen, loopt ze met haar neus bijna op de grond.. En als er dan een lekker grassprietje langs komt, neemt ze snel een hapje.
Altijd als me met haar hoofd zo laag loopt, probeer ik het een beetje omhoog te krijgen d.m.v. een beetje druk op het hoofd te vragen, en voorzichtig het hoofd omhoog te trekken. Als ik dat doe loopt ze 10 seconden met haar hoofd omhoog, en daarna doet ze het weer naar beneden. Aangezien het geen doen is om de hele tijd haar hoofd omhoog te 'trekken', geef ik het dan al na 5 minuutjes op..

Hebben jullie tips of ideeën hoe ik dit kan verbeteren?

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:11

Leuk dat je met je shet wandelt! Doe je dit bij wijze van training, of voor de afwisseling voor haarzelf? En is er een reden waarom ze de grassprietjes niet mag eten?

Als je het doet om haar te trainen, dan is de gemakkelijkste oplossing ervoor zorgen dat ze met jou bezig is ipv met de grassprietjes. Vraag dus steeds dingetjes van haar. Stukje draf, terug naar stap, even halt, pasje achteruit, een andere kant op enz. Zorg er iig voor dat het wandelen met jou leuker is dan grazen (en neem vooral lekkere snoepjes mee om haar te belonen voor haar aandacht).

Als je het doet voor haar afwisseling, kun je ook gewoon besluiten dat ze wel mag grazen, en haar gewoon haar gang laten gaan. Loop met haar naar een plekje waar het geen kwaad kan, en laat haar dan aan een wat langer touw (longeerlijn bijvoorbeeld) eens bepalen waar jullie heen gaan. Neem desnoods een picknick kleedje en wat lekkers voor jezelf mee als ze vooral veel graast en weinig wandelt :D (dat laatste is natuurlijk het fijnste als het mooier weer is)

caaramel

Berichten: 755
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Pony loopt met hoofd laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:46

Hoe lang duurt één wandeling bij jou gemiddeld?
Mijn pony durft dit ook wel te doen aan het begin van een wandeling (de eerste tien minuten/kwartier)
om haar rug te strekken. Om te vermijden dat ze gras eet, ga ik door het dorp wandelen, zonder gras in de buurt :P
Maar check dus zeker of het niets met de rug te maken heeft...

priscillaks
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-11-13

Re: Pony loopt met hoofd laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:33

niet opgeven! het is misschien zwaar maar omdat ze weet dat ze haar zin krijgt.. zou jij dan stoppen?

Pannenkoek11

Berichten: 28
Geregistreerd: 04-04-15

Re: Pony loopt met hoofd laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:26

Probeer eerst stukken te lopen waar bijna geen gras is en daarna opbouwen, stukje door het gras, stukje op de straat. Bij mij snapte mijn shet toen ineens dat op het gras lopen niet meteen gras eten was.