Over een viaduct met je paard (over de snelweg)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:03

MOET het paard perse over de viaduct?
Als hij het durft, mooi mee genomen. Maar ik vind dit levensgevaarlijk en zou hier geen andere mensenlevens voor op het spel durven zetten. Je kunt je niet voorstellen wat je kunt veroorzaken als het een keer goed mis gaat. Straks knalt paard op een auto en sterft er iemand. En dan?

Mijn advies; Neem genoegen met dat dit paard NIET over de viaduct kan. Niet lopen drammen of koppig doen, veel te gevaarlijk. :x

DebbieNL

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 00:27

mijn hemel ik dacht ook even met mijn relaxte bomproof over een viaduct te rijden voor t eerst..
eerste helft schrok ze wel van auto's die onder de brug vandaan kwamen maar ze schokte alleen met dr lijf maar verder niks aan de hand..
tot de 2e helft.. waar de auto's op je afrijden.. aan beide zijden een vangrail met hek. Ze wou bijna over de vangrail springen.. Stond al met dr voorbenen er bijna overheen toen ze bedacht f#ck dat red ik niet dus draaide ze terug en heeft t op een rennen gezet.. ze was meteen na de brug wel te stoppen gelukkig.. paard achter me die normaal gesproken alles eng vind liep er normaal overheen GRR..
maarja.. later moesten we ook weer terug..
heenweg hadden we netjes het fietspad genomen.. wat dus langs de rand is...
terug weg zijn we ruim van te voren op de autoweg gaan rijden want ik vond t idee van wat meer afstand van de rand en meer ruimte toch wel wat prettiger..
We gingen maar in een vlug tempo draven maar mevrouw was t nog niet vergeten dus dat werd snel een rengalop... heb haar nou zo'n 2 jaar en ik heb haar nog nooit bang meegemaakt!
Achteraf bedacht ik dat ze natuurlijk geen diepte zien en als je een vrachtwagen met 130 op je af ziet komen.. dat dat behoorlijk eng is...
Ik had dit dus ernstig onderschat!
Wel balen want als dit wel goed was gegaan zat ik hardstikke snel in t bos... nu toch maar de andere richting.. daar zit een veel groter bos maar duurt best lang voor we daar zijn... tja.. jammer.. maar ga haar dit niet meer aandoen..
Om nou te blijven proberen vind ik zielig.. ze is altijd een bikkel, super betrouwbaar.. ze was echt bang en ik vind t niet nodig haar daar ooit nog mee te confronteren!

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 01:37

FrNo schreef:
Nanda schreef:
OP een zondagochtend gaan> Vroeg! Dan is het zowel op de snelweg als op het viaduct het meest rustig. Neem ik aan. Rij over hetmidden van de weg. Niet over het fietspad want dan kunen ze naar beneden kijken.. Zo ben ik ook met mijn paard begonnen


Misschien kun je hier bij ook iemand met de auto mee laten rijden en dat je voor of achter die auto rijdt, zodat je meer naar het midden kan en andere auto's af moeten remmen.



Euh, nee.
Ze schrijft dat het een 80 km weg is.
Daar kun je niet met een auto die 20 km/ uur rijdt de weg blokkeren. Dat is levensgevaarlijk.

Evelienepien

Berichten: 3312
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:46

Wolkje: waarom niet ?
Officieel zijn wij ook weggebruikers en behoren dus op de weg te lopen ipv fietspad...

Wij moesten vroeger als we na wedstrijd gingen altijd over viaducten.
Dan reden we met 2en langs elkaar, brave voorop en auto achter de stoet.
Afhankelijk van wat voor viaduct maar meestal reden we in het midden of met rijrichting mee op de weg en ja, dan blokkeer (gaat wat langzamer) je het verkeer 50 m. So what? Ze kunnen er tovh nie langs en je doet officieel niets fout...

In dit geval; braaf 2span voorop, moeilijk en braaf paard daarachter met ruiters en een loper met zak vol met voer ( op moment supreme als afleiding gebruiken : voer doet veel nl) en 2 brave paarden erachter zodat die er event. Van achteren kunnen blokken..
Maar tis moeilijk ... Suc6 iig

Sjolvir

Berichten: 25298
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Over een viaduct met je paard (over de snelweg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:01

Ga ook wel eens over de snelweg, mijn fjorden vonden dat geen probleem (ik nam wel de weg, niet het fietspad omdat ik dat zelf soort van boven de afgrond hangen vind, als er dan wat gebeurt lig je zelf op de snelweg..) zwarte vond het wel degelijk eng, die begreep inderdaad niet het op je af komen en onder je door razen, nu ondertussen wel.
Ik had de pech eerste keer mee te gaan met braaf paard, maar met sufferd op het paard die snel over het viaduct reed terwijl die van mij uiteindelijk nog moest komen (Daardoor nog gestrester was), dat hielp ook echt.. (NIET) moet zeggen was met hun altijd bocht buitenrijden, reden altijd eind voor je zonder om te kijken, heel gezellig.

Die van mij heeft het na paar keer gesnapt en vind het nu niet meer eng.

Zit te bedenken.. maar is lastig uitvoerbaar moet je net keer geluk hebben.. file!! Als de hele boel toch vaststaat op de snelweg, dan raast het er ook niet voorbij. Is hier ook in het begin ideaal geweest. (en makkelijk te timen elke dag hier)

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Over een viaduct met je paard (over de snelweg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:21

Dat heb je inderdaad wel ernstig onderschat Debbie, dat zal schrikken geweest zijn.

Je kunt met dit soort dingen er ook niet meteen vanuit gaan dat het goed gaat. Je moet ze leren, laten snappen dat ze niet aangereden worden. Met die van mij moest ik dat ook opbouwen. Die sprong de eerste keer ook alle kanten uit. Nu kijkt hij al niet eens meer.

Misschien gewoon eens rustig aan de zijkant laten kijken, desnoods aan de hand. Maar laten rennen is sowieso not done, al snap ik dat je op dat moment weinig te vertellen had hoor. Gewoon stapje voor stapje de brug over.

MarliesV

Berichten: 15246
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:24

Als inspannen en optie is met oogkleppen op in het 2 span zetten naast een bomproof paard.

Als rijden beter is met 2 paarden extra gaan, paard in het midden er tussen, fietsers mee om even het viaduct af te zetten en dan er als trio met de angsthaas in het midden er over in draf.
Eventueel er nog 1 strak voor als rem.

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:46

Evelienepien schreef:
Wolkje: waarom niet ?
Officieel zijn wij ook weggebruikers en behoren dus op de weg te lopen ipv fietspad...

Wij moesten vroeger als we na wedstrijd gingen altijd over viaducten.
Dan reden we met 2en langs elkaar, brave voorop en auto achter de stoet.
Afhankelijk van wat voor viaduct maar meestal reden we in het midden of met rijrichting mee op de weg en ja, dan blokkeer (gaat wat langzamer) je het verkeer 50 m. So what? Ze kunnen er tovh nie langs en je doet officieel niets fout...



Omdat het sowieso geen goed idee is om 20 km/uur op een 80-km weg te gaan rijden.
Probeer het maar eens, gewoon in de auto zonder paard.
Dat is gewoon regelrecht gevaarlijk.

En ja, je hebt gelijk. Officieel doe je dan niks fout.
Je mag in Nederland ook bij -10 gaan ijszwemmen in je blootje. Doe je ook niks fout mee, maar verstandig is anders.

Evelienepien

Berichten: 3312
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:20

Wolkje: rij al jaren op mn paard op wegen.
Als men mij te hard naar mijn zin nadert, zet ik paard midden op straat.
Sjezen ze niet voorbij hoor!
Zijn ze normaal, blijf ik aan de kant..
Met auto 20km op weg rijden roept andere reacties op als op paard..

Lessa_NL
Berichten: 31
Geregistreerd: 13-02-17

Re: Over een viaduct met je paard (over de snelweg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:40

ja je maakt er mensen niet blij mee, zullen wel gaan toeteren O.o

Evelienepien

Berichten: 3312
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:50

Lessa_NL schreef:
ja je maakt er mensen niet blij mee, zullen wel gaan toeteren O.o


Jaa, en dan zwaai ik al lachend :wave: en steek ik m'n duim op als dank +:)+ !
Kijk ze dus aan als ze (gedwongen) langzaam voorbij rijden :D !
In 49 vd 50 gevallen krijg ik dan (beschaamde) lachtjes terug := !
Missie geslaagd :') _/-\o_

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:00

ik rij hier regelmatig over het viaduct.
Mijn paard vind het niet eng en stapt er rustig overheen.
Maar wat ik wel altijd doe. Ik eis de hele weg op. Ik ga midden op de 80 km weg rijden. liefste met 2 naast elkaar en zorg dat er niemand langs ons op kan.
Ondertussen is ze wel zo mak dat auto's mij kunnen passeren maar dat heb ik heel lang afgehouden.
Verder kom ik nog steeds niet in de buurt van die reling. Het is mijn angst dat ik er zelf overheen ga.

Ik het begin ging ik er altijd wandelend overheen met een braaf paard erbij. Later erop en dan altijd in draf er overheen. Nu maakt het gelukkig allemaal niks meer uit.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:04

Wolkje schreef:
Evelienepien schreef:
Wolkje: waarom niet ?
Officieel zijn wij ook weggebruikers en behoren dus op de weg te lopen ipv fietspad...

Wij moesten vroeger als we na wedstrijd gingen altijd over viaducten.
Dan reden we met 2en langs elkaar, brave voorop en auto achter de stoet.
Afhankelijk van wat voor viaduct maar meestal reden we in het midden of met rijrichting mee op de weg en ja, dan blokkeer (gaat wat langzamer) je het verkeer 50 m. So what? Ze kunnen er tovh nie langs en je doet officieel niets fout...



Omdat het sowieso geen goed idee is om 20 km/uur op een 80-km weg te gaan rijden.
Probeer het maar eens, gewoon in de auto zonder paard.
Dat is gewoon regelrecht gevaarlijk.

En ja, je hebt gelijk. Officieel doe je dan niks fout.
Je mag in Nederland ook bij -10 gaan ijszwemmen in je blootje. Doe je ook niks fout mee, maar verstandig is anders.


Je hebt 80 km en 80 km wegen. Ons viaduct zit vast aan een soort van boeren weg je mag er idd 80 maar het is zeker geen provincialeweg.
Ik hou ook al het verkeer op en heb er hier alleen nog maar begrip voor gehad.
Maar bij ons is het ook geen hele drukke weg

DebbieNL

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 01:17

Koekeroekus schreef:
Dat heb je inderdaad wel ernstig onderschat Debbie, dat zal schrikken geweest zijn.

Je kunt met dit soort dingen er ook niet meteen vanuit gaan dat het goed gaat. Je moet ze leren, laten snappen dat ze niet aangereden worden. Met die van mij moest ik dat ook opbouwen. Die sprong de eerste keer ook alle kanten uit. Nu kijkt hij al niet eens meer.

Misschien gewoon eens rustig aan de zijkant laten kijken, desnoods aan de hand. Maar laten rennen is sowieso not done, al snap ik dat je op dat moment weinig te vertellen had hoor. Gewoon stapje voor stapje de brug over.


ik rij altijd vlak naast de snelweg.. ze is absoluut niet onder de indruk van verkeer.. maar echt dat rwcht oo haar af komend verkeer.. ja logisch toch.. ik zou ook bang zijn als ik dacht dat ze me aan zouden rijden..
Ik ga haar niks forceren.. ik kan prima ritjes maken zonder de snelweg over te moeten.. was t wel goed gegaan was t mooi meegenomen!

Ze was trouwens best beledigd.. tot 2 dagen erna negeerde ze me totaal.. ze wou zelfs niks uit mijn hand eten Heb dr vertrouwen een beetje een deuk gegeven denk ik!

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 03:02

Evelienepien schreef:
Lessa_NL schreef:
ja je maakt er mensen niet blij mee, zullen wel gaan toeteren O.o


Jaa, en dan zwaai ik al lachend :wave: en steek ik m'n duim op als dank +:)+ !
Kijk ze dus aan als ze (gedwongen) langzaam voorbij rijden :D !
In 49 vd 50 gevallen krijg ik dan (beschaamde) lachtjes terug := !
Missie geslaagd :') _/-\o_


:') *D