Pony loopt niet mee.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
demixloff
Berichten: 27
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 11:49

Het gaat nu goed we hebben nu verzorgpaarden (Friezen) we zijn gestopt met de pony's maar komen er wel nog eens.

Duffie
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:28

Hey, mijn verzorgpony's lopen ook niet mee aan het halstertouw, als ik het probeer gaat 1 pony zelfs steigeren! Ik weet echt niet wat ik moet doen. Als ik hem eindelijk zover krijg om het bos in te gaan (Met halster om en touw aan het halster) is hij juist niet te houden en gaat er zo in rengallop vandoor.. Hebben jullie tips? Het was vroeger ook al alleen nu is het erger geworden.. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Ps: Tik op kont, snoepjes enzo heb ik al geprobeerd..

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Pony loopt niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:17

Sowieso een hoofdstel omdoen als je van het terrein af gaat. Met halster heb je niks te vertellen als de pony niet wilt.
zijn het Shetlanders??

Duffie
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:11

Ianrowan2009 schreef:
Sowieso een hoofdstel omdoen als je van het terrein af gaat. Met halster heb je niks te vertellen als de pony niet wilt.
zijn het Shetlanders??

Jup, het zijn eigenwijze shets :=
Een hoofdstel heb ik niet tot mijn beschikking.. :\

jensvl
Berichten: 1642
Geregistreerd: 17-05-12

Re: Pony loopt niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:30

Moet je je ook geen zorgen over maken. Het gaat er niet om of je iets te zeggen hebt door middel van krachtoverbrenging. Het gaat erom hoe je het overbrengt. De pony heeft steigeren als middel ervaren om van de druk af te geraken. Hij doet dit dus niet om je te pesten oid. Wat je exact moet doen met je paard kan ik je vanachter het scherm niet zeggen.
Ik kan wel ongeveer zeggen. Als je vraagt mee te lopen, bouw de druk dan niet (of bij sommige paarden wel, maar dan langzaam) op. Deze druk behoudt je tot het paard begint zoeken naar een manier om van de druk af te geraken. Steigeren zal waarschijnlijk zo een poging zijn. Terugtrekken waarschijnlijk ook. In de basis geef je gewoon geen release (steigeren niet aftstraffen) waardoor het paard snel merkt dat dit niet de oplossing is (kan iets langer duren de eerste keer voor die dat merkt omdat de druk voor voorwaarts tot dan toe altijd weg ging en hij dus denkt dat dat moet). Als het steigeren echter dreigt over te gaan in touwtrekken, behoud je of de druk zo laag mogelijk, of je laat de druk wel vallen (dit moet met goed doorzicht gebeuren omdat als je iets fout doet, je het paard bevestigd in het idee dat steigeren de oplossing is). Het is van belang de minste beweging voorwaarts te belonen (nog voor het paard een been optilt). Een uitgebreidere uitleg daarover staat op mijn blog over communicatie op de grond.

Adeliene
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:43

Het ligt er aan hoe groot de pony is, ik heb een shetlander verzorgt die het zelfde probleem had,
maar die was natuurlijk niet zo sterk dus kreeg ik hem op zich wel mee, maar het was wel vervelend,
ik heb gewoon een zweep gebruikt (hij had wel een hele dikke wintervacht hoor)
misschien is een hoofdstel (met bit) een optie >;)

priscillaks
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-11-13

Re: Pony loopt niet mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:30

probeer je paard te conditioneren om mee te lopen. loopt het paard niet van nature mee probeer het dan met snoepjes, echter werkt het dan niet altijd. Vervolgens is het goed om de zweep er bij te pakken maar deze alleen aan de zijkant van de kont neer te leggen (dus niet slaan). wanneer je de zweep in de linkerhand heb en het paard in de rechterhand wees zelf dan altijd voorwaarts gericht dus kijk niet om. zodra het paard een stap naar voren doet gelijk zweep van de kont af en belonen met een snoepje.