Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kostolany schreef:Mijn oude staleigenaar heeft mijn paard met een zachte bezem een keer laten schrikken. En dit een aantal keren vol gehouden dus echt op wacht gestaan en als hij dan sloeg tegen de wanden duwde hij de bezem in zijn lijf. De zachte kant natuurlijk. EN mijn paard schrok dan..en na een tijdje was het stil:)
Als je thuis niet steeds op vaste tijden voert...zal hij het ook minder doen;) En als je hem de nacht goed veel hooi geeft in de stal en stro om op te knabbelen hebben ze genoeg te doen.
Mijn paard sluit ik thuis alleen op als ik weg moet. Maar verder kiest hij zelf maar of hij binnen of buiten staat en meestal de nachten staat hij als zeker als het kouder wordt uitzichzelf in de stal;) Maar kan er uit als hij het zat is. Dat scheelt veel gedoe en gezeur en zal hij ook niet meer slaan tegen wanden.
liannee001 schreef:Die van mij was ook zo verschrikkelijk.
Altijd trappen tegen de wanden vooral s'nachts.
Ze is er een soort van overheen gegroeid! Al heeft het dik anderhalf jaar geduurd.
Het is ook wel een paardje die veel regelmaat nodig heeft hoor. Als ze dat niet heeft doet ze weer zo.
het is net een klein kind!
wilmatj schreef:dit is een stalondeugd, komt dus door verveling!
afleren haast onmogelijk, zorg ervoor dat hij wat te doen heeft in stal, dus voer in hooizak, bal met voer erin, of een bal die je ophangt, vanalles is daar tegenwoordig voor.
wel zou ik rubber op de muren doen.
oh en grote kans dat hij zijn benen van binnen, dus gewrichten, botten, pezen, banden al beschadigt of overbelast heeft. hoeft zich nu niet te uiten maar kan hij ooit last van gaan krijgen.
Pmall schreef:afstraffen zal weinig nut hebben, ja dat ie uit angst het nog veel meer gaat doen.
Is er een mogelijkheid om hem ergens op stal neer te zetten waar hij maar 1 paard naast zich heeft die heel rustig is en op een plek waar niet te veel mensen komen.
Het is een hele nare gewoonte1