De trailer mag ik lenen van een vriendin en daar ben ik natuurlijk hartstikke blij mee.
Hij gaat gemakkelijk en braaf de trailer in en uit, en gedraagd zich onderweg ook prima. Hij geeft absoluut niet de indruk dat hij het spannend vind op de trailer.
Er is echter een ding dat ik minder leuk vind.
Zodra hij in de trailer staat gaat hij plassen.

Als mijn dochter m normaal uit de wei pakt om te rijden heeft hij nooit een plaspauze nodig, al is ze 3 uur met m aan t tutten.
We hebben al verschillende bodembedekkingen gebruikt. Ik dacht het strooisel ruikt naar andere paarden, daar moet hij even wat aan doen...
Maar dat lijkt t niet te zijn. Schoon stro, vlas, houtkrullen, en gisteren maar even niks er in gedaan... alles met het zelfde resultaat.
Dat het tegen zijn benen spettert hindert de viezerik niet want toen we gisteren na het rijden weer naar huis gingen plaste hij weer in de trailer... terwijl we hem na het afzadelen en voor het laden nog even de kans hebben gegeven om buiten te plassen.
Je zou toch verwachten dat het eigenlijk helemaal niet aangenaam is om in de trailer te plassen.
Iemand tips?? Ervaringen?
Is dit te voorkomen? Af te leren?
Ik vind het niet erg dat ik de trailer schoon moet maken voor ik m terug breng, maar vind het toch vervelend, je gaat t op den duur toch merken en ruiken aan de bodem lijkt me.
dus advies is van harte welkom