Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

als je met hem loopt wil hij nog wel eens steigeren en dan happen
PIB schreef:Hallo,
dit is heel normaal spelgedrag voor een paard van drie jaar. Om volledig te zijn: een paard op stal verveelt zich steendood. Als jij hem dan eindelijk een beetje plezier kan bezorgen door jou wat te plagen en oraal spel te spelen (halster beetnemen en bijten) en jij ontneemt hem dat, dan is dat vrij begrijpelijk dat de pony blijft spelen. Je zal hem dus twee dingen moeten aanbieden wil jet het bijtgedrag niet meer terugzien: hem de mogelijkheid geven om wel te spelen (laat hem bv wel bijten in een touw dat je geeft, maar niet in je arm) en laat hem zo veel mogelijk paard zijn; dat wil eggen: buiten en tussen andere paarden.
ik herhaal nog eens: heel veel stalondeugden en ongewenst gedrag verdwijnen vanzelf als je het paard geeft wat hij echt nodig heeft.
Mvg
Eva Saegerman
Gedragstherapeute paarden
dat vind hij helemaal geweldig en hij staat voortaan in een weitje met 2 andere shetten
wij vinden dat heel fijn want dan kan hij lekker zijn ding doen ipv altijd in zo`n stal te staan
Ga ik rennen, gaan we spelen, hij helemaal happy. Ben ik t er niet mee eens, duw ik m 2x weg, is t over, mag ie met zn weidemaatjes lekker het uitzoeken hihi.
PIB schreef:laat hem bv wel bijten in een touw dat je geeft, maar niet in je arm
nu staat hij op de wei, en doet het veel beter! hij bijt niet meer zo veel en je kan hem nu iets strakker houden bij zijn touw