Pony is medisch in orde, tuig past goed dus daar ligt het niet aan. Hij loopt prima, maar af en toe die bakkabouters..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Adil18 schreef:Hou er rekening mee dat een paard/pony veel sterker en ook anders waarneemt (reuk, hoor, breder gezichtsveld) dan een mens en dat deze sterke zintuigen er niet voor niets zijn: Een paard is van nature een vluchtdier en moet ten alle tijden in staat zijn te vluchten, dat is zijn "redding", dat is zijn instinct...
Voor jou is er misschien niks aan het handje, dat wil niet zeggen dat er voor het paard 'niets' is. Straffen is dus zeker geen optie, vaak leidt dit alleen maar tot meer paniek. Gewoon negeren...Ja en nee...Ik leg persoonlijk liever even het been er aan, om het paard te laten voelen dat ik (leider) er ben en dat wanneer ik zeg dat hij zonder problemen door kan lopen, hij dit ook gewoon kan doen...
Dat is heel persoonlijk, maar ik heb dat ooit van iemand geleerd toen ik met een schrikachtig paard onderweg was, en inderdaad was het voldoende de leider vol zelfvertrouwen uit te hangen, dan liep hij wel
MRIIIS schreef:Allemaal bedankt voor de reacties. Inmiddels heb ik les, waar ik 'm goed aan het werk moet zetten en hierdoor schrikt hij vrijwel niet meer.