Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sonja schreef:Ik denk niet dat het problemen van TS zelf zijn want ik weet toevallig dat zij op een stal staat waar ze veel ervaring met jonge dieren en bv ook hengsten hebben, dus zij wordt daar zekersteweten prima begeleid. Ik denk dat dit topic meer bedoeld is om eens te zien wat nou gebruikte methodes of gevormde meningen zijn.
newmom schreef:als je respect wilt krijgen zul je het eerst moeten geven, anders hoef je er niet aan te beginnen.
observeren, respecteren, relativeren, activeren.
Sonja schreef:Dat het gewoon totaal niet toepasbaar is. Paard slaat je de stal uit, en dan moet jij eerst hem maar eens gaan respecteren?
Dit is echt van die trainingsblabla, boekenwijsheid die liefst op een wat verheven manier gebracht wordt, zodat geen hond meer durft te zeggen dat het nergens over gaat.
Dus nogmaals mijn vraag: word eens concreet? WAT doe jij nou als een paard je de stal uit probeert te meppen, en ALS je 'm eenmaal te pakken hebt als 'ie op de achterbenen gaat naar je?
Gewoon, concrete acties?