Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mo_van_dijk schreef:Daks, vind je dat niet een beetje kort door de bocht? "Met een jaarling op stal is niets mis, want mijn jaarling staat ook op stal."
Dus groepsstallen en opfokstallen zijn onzin?
sjattukuh25 schreef:Zou je denken dat hij nu al met zijn 11 maanden al zo dominant is??
Het is voor ons ook allemaal dubbel daar we hem pas hebben vandaar dat ik het hier ook vraag.
De reden dat hij ook nog niet buiten is geweest omdat hij laatst zo in de stress zat dat hij vlucht gedrag vertoonde en alleen maar weg wilde. Het risico was te groot hem a la minute op de wei te zetten.
sjattukuh25 schreef:ik weet gelukkig hoe het is een hengstveulen te hebben. maar dan nog, je merkt dat ze allemaal anders zijn en wat bij de ene werkt werkt bij de andere juist niet.
we zouden vandaag in ieder geval gaan proberen dat hij op wei kan ff voor een uurtje om zijn ei kwijt te kunnen daar waren we al helemaal mee bezig. Maar zijn wennen gaat voorop en we moeten zeker weten dat hij er niet vandoor gaat. Dus dit vond ik toch wel het belangrijkste.
Dat ze hier en daar de mist in gaan snap ik ook wel, alleen op het moment kan je niks met hem, we belonen hem ook met aaien, maar het is een strijd om hem te kunnen aaien. Hem vast pakken is al helemaal geen optie. En hij duwt je echt opzij in de stal met zo''n houding van en nu ben ik pleite. oe hem terug op z'n plek te zetten in de stal zonder dat hij letterlijk over mij heen loopt. We kunnen hem niet terug duwen want dan duwt hij terug en wij als mensen zijn niet sterk genoeg. Hij heft z'n hoofd dan ook heel hoog op zodat hij groter lijkt als ons en stapt dan op ons af, dat is voor ons ook niet echt veilig.