Luchtzuigen tijdens verzorging/aandacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Luchtzuigen tijdens verzorging/aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:24

Mijn 4jarige..stond eigenlijk al vanaf jaarling met een luchtzuigband (we denken dat hij het van zijn moeder heeft overgenomen, die doet het ook en hij heeft eigenlijk te lang erbij gestaan)
Het najaar waren we begonnen met longeren/beetje zadelmak maken.
Soms vergaten we dan de band opnieuw om te doen, maar eigenlijk hapte hij niet meer dus hebben we lekker de band afgelaten.
Nu heeft hij de hele winter eigenlijk kunnen relaxen, en hij hapte helemaal niet..
Vorige week ging ik 'm weer oppakken met poetsen longeren ed.
Gister viel mij op dat hij tijdens het poetsen constant! aan het zuigen was! :\
Echt veel happen.
Maar nu realiseer ik me dat hij dat sinds 2 weken meer doet, ook als ik bijv bij 'm aan stal sta..dan gaat hij happen. Zo snel ik weg ga wordt het minder.

Dus hij gaat eigenlijk luchtzuigen tijdens verzorging, of als ik hem aandacht geef.
Het is niet dat hij chagerijnig is tijdens de verzorging, is echt een schat!! :D
Hij wordt steeds braver en socialer.
**Hij is ook niet magerder geworden, eet al zijn bix/hooi op.
Niet koliekgevoelig, en ook geen opgeblazen buik oid.

Ik wil eigenlijk liever die band niet omdoen, want hij heeft ook een wondje van de band overgehouden.

Zijn moeder die doet juist niet luchtzuigen als we met verzorging bezig zijn.

Wie heeft er tips of ervaring daarmee.
En niet een tip als "Dan maar niet meer verzorgen" :')

Tigra_

Re: Luchtzuigen tijdens verzorging/aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:34

Ten eerste denk ik niet dat je paard het van de merrie heeft overgenomen. Ik geloof er namelijk zelf niet in dat paarden stalondeugden overnemen. Buiten dat zou ik zo'n band ook niet aandoen. Gewoon accepteren dat ze het doen. Zo'n band helpt het probleem niet oplossen. Het verdoezeld alleen maar.
Je zou denken aan stress maar eigelijk zou de verzorging ontspannend moeten zijn. Dus ik heb helaas geen tips.

charon99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:27

mijn pony deed dit ook, mijn moeder heeft toen ergens speciaal spul daarvoor gekocht ! we hebben het op zijn voerbak gesmeerd ! vies dat ie het vond ! hij zuigte bijna niet meer !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:31

Luchtzuigband aflaten... En lees vooral het luchtzuigertopic eens op medisch. Staat héél veel info in, oa dat het niet 'besmettelijk' is en dat voorkomen dat je paard kan zuigen niet de oplossing is.
Het kan verder geen kwaad, hoogstens voor de tanden, dit kun je ondervangen door de plek waar je paard zuigt met rubber af te zetten. En misschien eens uitzoeken of je paard geen maagprobleem heeft. Dit zóu kunnen gezien t feit dat je paard er weer mee begint nu er weer meer gevraagd wordt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:33

hoe lang ben je normaal bezig met de verzorging?
Want in eerste instantie denk ik dat het verzorgen stress of "verveling" moet opleveren, of heb jij die indruk niet?
Daarnaast weet ik niet of het zo "goed" is dat hij braaf is.
Tuurlijk is een braaf paard fijn, maar als hij door zichzelf in te houden gaat luchtzuigen lijkt me dit niet handig.

Daarnaast zou ik écht uitzoeken waarom hij luchtzuigt.
Verder tem ik ook even, want er is een centraal topic;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:13

Ik ben hooguit 15minuutjes bezig, met beetje poetsen.

Hij pakt niets beet als hij zuigt, geen voerbak of staldeur..gewoon "in de lucht luchtzuigen"

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:23

Door middel van gebruik van de zoekfunctie;
[MD] centraal topic over luchtzuigen
Vind je het centrale topic over luchtzuigen.
Graag volgende keer eerst even zoeken.

Hier gaat een slotje op.