Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
PERENBOOMPIE schreef:Ten eerste zou ik je adviseren om hem op deze leeftijd en in dit jaargetijde te laten castreren omdat ik denk dat je geen persoon bent om een hengst te houden en je straks in het voorjaar helemaal je lol op kan wanneer hij 2 is en hij hengstige merrie's ruikt en meneer zijn hormoontjes pas goed gaan werken.
Daarna ben ik benieuwd hoe zijn karakter dan is en denk voor jou dat hij dan wat makkelijker te hanteren is.
Ook zou ik voor jezelf een ervaren iemand erbij halen die jou leert hoe je een paard opvoedt.
PERENBOOMPIE schreef:Wat ik me afvraag is wat heeft het voor jou of je paard voor meerwaarde om hem hengst te laten.
Een hengst die straks flink wat hormonen aanmaakt die kijkt niet of ie op een merrie of ruin bespringt.
Wat is het verschil denk jij tussen grondwerk,NH en je (jonge)paard opvoeden.
Wat is je ervaring met jonge paarden en jonge hengsten en hoe groot is je ervaring.
De ene vindt al dat ie ervaring heeft wanneer hij een keer een moeder met veulentje naar de wei gebracht heeft en de ander vindt al dat ie ervaring heeft wanneer hij een jonge hengst geaaid heeft.
Dus ben benieuwd hoe groot jou ervaringsbelevenis met jonge paarden is en dan zeker met jonge hengsten.
ejsoel schreef:Het enigste wat ik wil weten is, hoe je te werk gaat als je paard bijt enof slaat met zijn voorbenen.
ejsoel schreef:PERENBOOMPIE schreef:Wat ik me afvraag is wat heeft het voor jou of je paard voor meerwaarde om hem hengst te laten.
Een hengst die straks flink wat hormonen aanmaakt die kijkt niet of ie op een merrie of ruin bespringt.
Wat is het verschil denk jij tussen grondwerk,NH en je (jonge)paard opvoeden.
Wat is je ervaring met jonge paarden en jonge hengsten en hoe groot is je ervaring.
De ene vindt al dat ie ervaring heeft wanneer hij een keer een moeder met veulentje naar de wei gebracht heeft en de ander vindt al dat ie ervaring heeft wanneer hij een jonge hengst geaaid heeft.
Dus ben benieuwd hoe groot jou ervaringsbelevenis met jonge paarden is en dan zeker met jonge hengsten.
Heb al meerdere paarden vanaf veulen af aan gehad. Dat is dus het probleem niet.
Hij wordt in het voorjaar waarschijnlijk geruind. De reden waarom ik het nu niet doe: Ik wil dat hij gecastreerd wordt in het land en niet op stal. Tevens vind ik het niet natuurlijk om een paard zomaar te ruinen. Zoals ik al aangaf, is het een schat van een paard met een lief karakter. Alleen is hij nog vrij onwennig/angstig omdat hij nog maar 3 weken op zijn nieuw plaats staat.
Het valt me op dat er antwoorden worden gegeven waar ik totaal niet om heb gevraagd.
Het enigste wat ik wil weten is, hoe je te werk gaat als je paard bijt enof slaat met zijn voorbenen.