Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
waldoalpha schreef:vasthouden??? niet doen! dt red je nooit. een paard is veel sterker en zal dit altijd winnen en dan heb jij dalijk je rug in puin. kun je wel zijn achterbenen bortselen? ga dan eens beginnen met een hoefje optillen en meteen weer neer zetten, doet ie dat goed meteen belonen. en zo rustig opbouwen. maar ik zou niet vasthouden, veel te gevaarlijk.
Querk schreef:Hallo,
Ik heb nu net een paar weken een verzorgpony. Hij laat zijn voor hoeven wel uitkrabben, maar bij zijn achter hoeven gaat hij flink trappen. Ik weet helemaal niet of er wel regelmatig bij hem de hoeven zijn uitgekrabt. Maar hoe kan ik dit hem afleren? Zodat hij wel rustig zijn hoef geeft? Volgende week komt de hoefsmid en die ga ik ook even vragen.
of iemand 1 voorvoetje op laten tillen zodat je ze been kan aanraken en daarna ze voorbeen los laten en zo dat 8terbeen pakken
roybrit schreef:Querk schreef:Hallo,
Ik heb nu net een paar weken een verzorgpony. Hij laat zijn voor hoeven wel uitkrabben, maar bij zijn achter hoeven gaat hij flink trappen. Ik weet helemaal niet of er wel regelmatig bij hem de hoeven zijn uitgekrabt. Maar hoe kan ik dit hem afleren? Zodat hij wel rustig zijn hoef geeft? Volgende week komt de hoefsmid en die ga ik ook even vragen.
een rot schop terug geven opvoeden die knol![]()
en nu hoef ik niet heel bokt over me heen want dat heeft allemaal geen zin
[/quote]