muis of rat doodgetrapt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UpDate_

muis of rat doodgetrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 01:22

hallo allemaal,

een van mijn paardjes heeft van de week een muis of een rat doodgetrapt in de stal...nu ben ik dus benieuwd of meerdere mensen zoiets hebben meegemaakt. zou mijn paard dit expres hebben gedaan? of dat ze er per ongeluk op heeft gestaan? het diertje was in ieder geval flink geplet...of het een muis of een rat was, weet ik niet.

ik heb zoiets eigelijk nog nooit meegemaakt dus vandaar mijn vraag!

Aurelle_

Re: muis of rat doodgetrapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 01:25

Ik denk dat het wel perongeluk was. Volgens mij hebben paarden niet echt iets tegen muizen zoals mensen dat hebben. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt/of misschien niet gezien? Ik weet wel dat in Max vorige stal veel muizen zaten.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 01:25

ik kon wel een pony die een kip had verscheurd!
overal bloed en stukjes kip :Y)
en waarom...geen iedee!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 01:30

das snel deze reacties, bedankt! jeetje een kip verscheurd... de muis of rat was alleen echt geplet verder geen bloed of andere losse stukjes....het was wel een redelijke grote muis/rat..hoop op nog meer reacties!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 03:10

Ik heb eens een baby muisje gered van de hoeven van mijn tink XD Beestje zat midden voor de deur van de uitloopstal, bleef stil zitten, waarschijnlijk net uit het nest! Ik denk dat een paard dat niet eens ziet, en er wel eens per ongeluk op kan gaan staan.
Een volwassen muis/rat.. ik denk dat dat gewoon pech hebben is. Een paard lijkt me niet snel genoeg om een rennende muis opzettelijk dood te trappen, maar als daar een muisje verstopt zit tussen het stro, en die ziet die hoef niet aankomen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 07:11

ik heb ook es een rat met een hoefafdruk op zijn zij uit de stal gehaald.
pony heeft die vast opzettelijke gedood aangezien hij echt een hekel heeft aan klein spul

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:15

Als het groot was, was het waarschijnlijk een rat en geen muis. Die kruipen heerlijk weg tussen het stro en een paard ziet 'm dan niet, zoals ook in eerdere reacties staat. Ik weet zeker dat hij er per ongeluk op is gaan staan en niet met opzet.

Wel toevallig dat ik dit nu lees want vanmorgen met uitmesten lag er bij mijn verzorgpaarden op stal ook een dode muis tussen het stro. Ik geloof alleen dat de stalkat daar meer mee te maken had dan het paard.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:22

Ik heb wel eens gehad dat ik een proef moest rijden in een binnenbak met heel veel mussen in de bak, ze gingen ook niet aan de kant en ja hoor gaat mn pony boven op zo'n mus staan :o

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:18

Lekker, moest je die daarna uit zijn hoef krabben?

suzanne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:50

misschien vond je pony die muis irritant en heeft ze het daarom gedaan, maar het kan ook per ongeluk zijn gebeurd

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:52

Het zal wel perongeluk zijn gebeurt.
We hadden vroeger een kip die altijd in de voerbak van mijn pony sprong. Mijn pony heeft toen de kip bij z'n nek gepakt, de kip had geluk dat de toenmalige eigenaar van de pony er snel bij was :=
En zo heeft de kip alleen een trauma aan de pony overgehouden en heeft daarna nooit meer in de voerbak gezeten terwijl de pony aan het eten was.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:54

Mijn pony heeft ook wel eens een kip vermoord, kip liep in de bak en ik galoppeerde en kon niet meer remmen (met gevaar voor eigen leven :D)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:57

Veel paarden slaan ratten dood. Ze weten waarschijnlijk net zo goed als wij dat deze beesten niet bepaald een goed leefmilieu veroorzaken.
Ratten zijn enorm opdringerig en een beetje dominant paard maakt daar korte metten mee.
Als het een muis is zal het waarschijnlijk per ongeluk zijn.
Ik heb helaas een doetje van en paard en die liet zich letterlijk uit haar voerbak jagen door een rat. Ik moest er echt bij blijven staan om te zorgen dat ze het zelf op at door de rat weg te jagen.

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:00

heeft die van mij ook een keer "gedaan" in zijn stal ik denk echt dat het per ongeluk is, muizen "steken zo maar over"in de stal vlak voor de voeten van een paard dus.....

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:02

Sizzle schreef:
Veel paarden slaan ratten dood. Ze weten waarschijnlijk net zo goed als wij dat deze beesten niet bepaald een goed leefmilieu veroorzaken.
Ratten zijn enorm opdringerig en een beetje dominant paard maakt daar korte metten mee.
Als het een muis is zal het waarschijnlijk per ongeluk zijn.
Ik heb helaas een doetje van en paard en die liet zich letterlijk uit haar voerbak jagen door een rat. Ik moest er echt bij blijven staan om te zorgen dat ze het zelf op at door de rat weg te jagen.

Zaten er dan zoveel ratten of gewoon 1 heel erg bijdehante?

Ik heb het niet zo op ratten, al vind ik het wel zielig dat ze uitgemoord worden met gif. Dat is zo'n nare dood voor die beestje. Of de muskusratten, verdrinken in zo'n kooitje waar je van je levensdagen niet meer uitkomt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:07

Zicky schreef:
Zaten er dan zoveel ratten of gewoon 1 heel erg bijdehante?

Vooral het laatste. Maar waar 1 rat is zijn er altijd meer. Ik ben er trouwens ook heel zeker van dat ze een keer gebeten is door waarschijnlijk dezelfde rat. Er zat een snijwondje aan de kogel die wel enorm sterk op de tandafdrukken van een knaagdier leken en ook buitensporig onstoken raakte. Wat mij betreft is dus elke dode rat een succes.
Mijn eerste verzorpaard had regelmatig dode ratten tegen de achterkant van zijn stal liggen. Dat was echt niet per ongeluk :P

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:10

ik denk dat als het een muis was dar het paard het niet expres heeft gedaan.
maar als het een rat was dan kan het wel met opzet zijn. :P

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:14

Zo heb ik een keer een vermorzelde Egel in de wei gevonden := Later bleek dat de pony (niet die van mij) met de egel gespeeld had, hij had er tegenaan lopen schoppen en er daarna op staan schrapen :=

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:38

suzanne15 schreef:
misschien vond je pony die muis irritant en heeft ze het daarom gedaan, maar het kan ook per ongeluk zijn gebeurd

Ik denk niet dat paarden zoiets hebben en vooral niet van muizen..
Volgens mij is het gewoon per ongeluk gebeurt en was die muis al ziek ofzo, dat het iig niet weg kon vluchten..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:38

Ik heb bij mijn paard in stal ook eens een platte rat gevonden.
Weet niet of dat opzet was maar als ik soms zie hoe hij zijn best doet om een kip te vermorzelen heb ik zo mijn bedenkingen :D .
Hij probeert er dan echt op te gaan staan (ook katten vindt hij geweldig :Y) )

arno_en_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:00

die van mij heeft ooit eens per ongeluk in de wei een kalkoen doodgetrapt.
En een andere keer kwam hij naar mij gegaloppeert en liep hij zowaar over een kip, deze leefde nog wel maar was goed kreupel. Denk wel niet dat hij het expres deed, maar dat het allemaal toeval was !

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:07

ik heb een paar maanden terug een egel gevonden, alle ingewanden eruit in de padock

Het is ook een flinke fries dus ik denk dat ze hem niet gezien had ofzo :(:)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:10

Waarom zou het per ongeluk zijn?

Mijn pony vertrapt alle muizen die hij tegen komt. Vind regelmatig een plat stukje wat een muisje is geweest in zijn paddock.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:17

Wat een vriendelijke paarden allemaal :+ .
Toen ik laatst naar de wei van Hero ging zat daar een koolmeesje. Hero was zo heel lief met zijn neus ertegen aan het duwen enzo, en op aan het blazen. En het vogeltje bleef maar rustig zitten :+: .

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:28

Vroegah had ik een verzorgfjordje die eens bovenop een kip is gaan liggen. Beest was helemaal platgedrukt :(:) Denk dat het paard er helemaal niets van heeft meegekregen. Was nogal een lomp beest ;)