Tinker springt over draad wanneer ander paard weg is....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Tinker springt over draad wanneer ander paard weg is....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 16:12

Pfff nou wat een avontuurtje weer net. Ik wou mijn paard even uit het land halen. Gevangen en eruit gehaald, ik zo snel mogelijk het draad dichtdoen want de 2 shetlanders willen er nog wel eens achteraan vliegen, op het moment dat ik me omdraai beukt onze dikke tinker Guus me zo omver, kon nog net mijn paard en het draad vasthouden, ik snel mijn paard teruggedaan, gelukkig stonden de shets er ook nog in. Een bak voer gepakt en Guus was snel weer gevangen. Toen even hulp gehaald om de andere bij het draar weg te houden en ik weer mijn paard eruit gehaald. Eenmaal bij de opzadel plek hoor ik een bende kabaal achter mij in het land, de anderen hadden de gekte (met name de tinker) en waren gigantisch aan het denderen. Net toen ik dacht dat ze weer rustig waren hoor ik ineens wel heel duidelijk hoeven... (klinkers op het pad) En ja hoor, dikke Guus was gewoon óver het draad gesprongen (dik 1.20 hoog)
Nou lekker dan... Denk ik eindelijk weer te kunnen rijden, krijg je dit...
Dus mijn paard ook maar weer teruggezet, die toen wel een beetje sip was want hij had best zin om wat te doen (staat al een maand stil en is nu erg stijf) Maar ik heb geen zin in (weer) ongelukken...

Nu zoeken we dus een oplossing, we kunnen het draad wel verhogen maar ik denk zelf dat dit niet veel uitmaakt, als hij wil dan gaat hij toch wel, desnoods neemt ie het halve draad mee, hij is nogal lomp (blijft een tinker)
Iemand een idee wat we anders kunnen doen?

nowylover

Re: Tinker springt over draad wanneer ander paard weg is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:25

als je een stal heb kun je beter die tinker op stal zetten dat is denk ik wel een slim iedee

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 16:53

Ja we hebben wel een stal, maar die is echt voor nood. Inlkaar getimmerd met houten planken en Tinker is nogal lomp... Die beukt zo de hele stal inelkaar... (nieuwe stal komt nog)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:32

Ik ken dit probleem... :P
Mijn Tinkje *kuch* doet dit ook.
Ik ben het nu heel rustig aan het opbouwen.
Ander paard even meenemen naar de andere kant van de draad, zodat hij haar wel kan zien, en dat bouw ik steeds verder uit.
Het duurt wel even, maar gaat goed.

Bij mij gaat merrie binnenkort weg.....

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:27

Ja herkenbaar....

Mijn paarden kunnen echt niet van elkaar in de weide. Heel lang geoefend en geprobeert, ik heb hekwerk van schrikdraad.
Als ik het paard train werk ik vanuit de stal. Ze gaan dus samen naar de stallen en klaar. Dit gaat heel goed. De pony kan niet zonder het paard, maar andersom wel.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 21:32

Mijn paard kan inderdaad ook prima zonder de tinker, maar andersom niet....
Mijn paard flipt weer wel als de shetlander weggaat... :+ maar mijn oudje springt geen draad, gaat hij ook nooit redden.

We gaan morgen eerst maar eens het draad iets omhoog doen, kijken wat er dan gebeurd, denk niet dat het veel zal uithalen maar je weet het nooit.

JRBorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:15

(vriend van cp112) Nou vanochtend had ik de paarden gevoerd. kom ik een uurtje later buiten staan onze lieve tinker achter de schuur het lange gras weg te grazen....maar helaas wel aan de verkeerde kant van het draad. Hij denkt waarschijnlijk dat het gras bij de buren groener is..... vanmiddag maar een extra draadje plaatsen.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:26

Chantal zelf heb ik zelfde probleem niet helemaal maa rmijn paard word ook gek als ik de ander weg haal , gelukkig sspringt mijndes niet over het draad .

springt die over 1 bepaalde stuk of over alle stukken draad
anders lint ofso er voor spannen wat hij eng vind