Moet ik bestraffen?
Hebben jullie tips?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

El_vis schreef:ik denk niet dat je hem een 'ram' moet geven, wat het geval ook is. Oefen het eerst eens zonder dat je hem poetst; zet hem stil en zeg 'hoo' of 'halt' en wacht een paar tellen. als hij toch een stapje doet zet je hem meteen weer terug. als hij een paar tellen wél netjes blijft staan beloon je hem.
nouja, het idee lijkt me duidelijk; gewoon blijven corrigeren. uiteindelijk krijgt hij de hint wel.
en verder gewoon geduld blijven hebben natuurlijk, vooral als hij nog jong is kun je niet te veeleisend zijn.
Gewoon afstraffen, hij moet blijven staan! pintogirl schreef:En dat laat je toe?Gewoon afstraffen, hij moet blijven staan!
Judith_ schreef:pintogirl schreef:En dat laat je toe?Gewoon afstraffen, hij moet blijven staan!
Precies dikke ram er op![]()
Hoe oud is je pony? Hou er wel rekening mee dat paarden niet worden geboren en dan alles al kan. Ze moeten immers alles nog leren wat wij van ze willen. Weet de pony wat de bedoeling dan kun je hem afstraffen. Maar dit lijkt me geen situatie om te gaan slaan en schoppen, pas als er wordt getrapt, gebeten of gedreigd verdienen ze een schop onder hun kont.
Maar ik zou het niet toelaten hoor, stilstaan is stilstaan.!

merrieveulen schreef:ik vind het echt bizar dat geweld (ram, schop, tik... ) het eerste advies is in dezen.

Juangi schreef:Leer het paard ook de commando 'ho' aan. Dit is namelijk makkelijker bij het stilstaan. Bouw het tijd van het stilstaan ook op en laat hem niet ineens een uur stilstaan.
Geef hem ook wat te doen, misschien verveelt hij zich? Geef hem dan wat hooi waar hij op kan knabbelen.
En als laatste: zorg dat hij zijn energie kwijt is. Dus gooi hem eens los in de bak en wacht tot hij gekalmeerd is. Van een druk paard kan je niet verwachten dat hij stilblijft staan.
Nooit zomaar beginnen met slaan en schoppen, zo zorg je er juist voor dat hij bang en nerveus word en dus niet stil blijft staan maar juist weg wilt.
Succes
Colorado schreef:Doet hij het om vervelend te doen? Of zie je dattie het poetsen gewoon eng vind?
In het eerste geval geef je hem gewoon een ram om te laten merken dat je het er niet mee eens bent, laat zien dat jij de baas bent en laat zien dat je niet bang bent. In het tweede geval, rustig blijven, tegen je paard praten en leren dat poetsen fijn is en niet eng.