Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

(mosterd beter en langer dan azijn zelfs geloof ik..) 

casanova schreef:carboleum

Jennasilver schreef:Ik denk niet dat het altijd aan stress te wijten is. Mijn paardje stond vroeger 24/7 buiten met onbeperkt hooi. En toch ging hij knabbelen aan de stallen van de buitenkant. Terwijl er genoeg bomen waren met takjes. Hij stond ook niet alleen en het terrein was groot genoeg.

merrieveulen schreef:het is natuurlijk niet altijd stressgerelateerd. ook bij gebrek aan bepaalde voedingsstoffen gaan veel paarden hout eten.
daarnaast is het gewoon iets natuurlijks om te doen, zeker in de winter. van nature eten paarden ook bijv. boomschors, en aangezien wij onze mooie boompjes vaak afschermen... hihi! en ik kan me voorstellen dat het als paard zijnde wel lekker kan zijn om gewoon je tanden lekker ergens in te hakken, om een beetje te rotzooien bijvoorbeeld, maar er zit aan veel houtsoorten ook een lekker smaakje voor ze. daarom wordt ook aangeraden om bepaalde houtsoorten voor 'paardenspul' wel te gebruiken en andere soorten juist niet.
dergelijke gedragingen zijn mijns inziens niet áltijd slecht, of fout. soms heeft een paard ergens zijn paardse redenen voor waar wij maar moeilijk achterkomen.
desondanks zou ik zelf het overmatig eten van hout of het kapotmaken van houden spul niet erg leuk vinden, hindernisbalken zijn ook niet goedkoop, haha!