Ik vroeg me zo iets af.
Mijn merrie is in de binnenbak echt niet vooruit te branden, zowel aan de longe en onder het zadel.
Van de week ging ze zelfs in staking en wilde niet vooruit en achteruit en na even doorzetten ging ze in slomotion omhoog en mept tegen mijn hulpen met achterbeen.
Gister even los gehad en schuin balkje tegen de wand gezet en flink achter der broek aangezeten en hèhè er kwam beweging in en ze nam een sprong! Vond ze wel errug leuk en werd er wel ietsje heter van en bleef lekker doorgaan.
Ze is in totaal nu een aantal maanden onder het zadel, ze is 4 jaar.
In de buitenbak is het al een hele andere merrie, veel levendiger en met buitenrit is ze echt zoals ze moet zijn.
Heb dus niet het idee dat het medisch is.
Met poetsen etc staat ze vaak ook lekker te dromen en is zo relaxed.. (zal ook wel wat in het karakter zitten)
Ze heeft trouwens wel een veulen aan de voet nog die als ze moet werken in de box bij de bak staat.
Ik ben benieuwd of ze ook gaat veranderen als het veulen er volgende maand bij weg is.
Ze krijgt 2kg krachtvoer per dag en geef der ietwat haver door de brok heen sinds gisteren.
Heeft iemand ook zo'n paard of zoiets meegemaakt en hoe pak je dit op?
Heb ook het idee dat ze erg onzeker is binnen en niet zo snel dingen snapt of ze doet alsof der neus bloedt en houdt me voor de gek

Eten is iig wel der favo bezigheid en denkt alleen daar maar aan.

Wil der veel afwisselende dingen laten doen.. buiten/binnen en balkjes lopen, rijden, longeren etc.
Ben benieuwd naar reacties.
Als het na afspenen van het veulen niet beter wordt wil ik der voor de zekerheid eens bloed laten prikken.
Het gaat trouwens om een kwpn merrie:
Een verschrikkelijk groot paard van 1.65 en vrij lang in de rug.
(halve draver) en is ie de snelste.