Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
???
OohafoO schreef:Hallo iedereen,
Allereerst bedankt voor het lezen van mijn bericht.
Mijn haf die ik al 4,5 jaar heb is nooit echt een doetje geweest en heeft dus altijd streken gehad.
Sinds dat ik op deze stal sta. Bijna 3 jaar is hij veranderd. Is een stuk rustiger geworden maar een stuk minder streken die hij uithaalde. Had nog wel eens streken bijvoorbeeld over een hek springen. Maar dat is op deze stal maar een keer voorgekomen.
Nu kwam vandaag de boer dus naar me toe. Die nooit problemen heeft met mijn haf (als er wel problemen waren vond hij het nog niet erg)
Maar niet was hij echt niet blij met mijn paard. In de ochtend om een uurtje op 5 maakt hij zo veel lawaai in stal dat de boer er wakker van word. Dit doet hij nu iets minder als een week maar heeft hij nog nooit gedaan.
Ook begint hij weer hekken en dergelijke te slopen. Ook begint hij tegen andere paarden ook wat minder vriendelijk te worden. Hij jaagt ze de laatste tijd een beetje op. Ik weet dat hij dat altijd deed als hij wilde spelen maar hij doet het nu ineens wel heel veel.
Hij krijgt nu 6 dagen per week beweging. Zowieso 3 kwartier tot een uur en soms langer. Hij is dan niet extra druk maar gewoon normaal en zelf soms een beetje aan de luien kant. Heb al een tijdje niet gereden nu omdat hij eerst een wondje had door een ander paard op zijn rug. Wondje is dicht. Zitten alleen nog geen haren op.
Zou ik wel kunnen rijden hiermee?
Wat denken jullie. Heeft hij energie te veel?
Hij staat gemiddeld 10 uur per dag overdag buiten. Op het land.
Wie heeft tips hoe ik dit kan oplossen?
Ze had ook genoeg hooi en overdag voldoende beweging. Nu heeft ze een bal waar af en toe snoepjes uitvallen en ze is bij een ostheopaat geweest (zat vast in haar rug) en nu is het over. Ik weet dus niet of het door die bal komt of door de ostheopaat.....