help zoon dekt moeder!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maudjuh

Re: help zoon dekt moeder!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:44

ellepel schreef:
ohw hahah van die 2 maanden wist ik niet helemaal zeker hoe dat zat, ik meende altijd dat t zaad zo lang nog leefde.
maar..nu weer wat geleerd.

enne @ harm:

toevallig kennis van me, had een hackney hengstje van 9 maand en die meende ook dat t niet kon,maar wel mama gedekt en er kwam een supermooi en gezond veulentje uit!

Volgens mij is dat maar 2 weken. Dat zei de veearts hier.

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:35

als ze drachtig is zou ik het veulen niet weghalen...ookal is er een kans op misvormdheid... het veulen kan ook gezond zijn en een leuk leven hebben... tenminste das mijn mening...

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:13

zeker weten, er is een hogere kans op misvormde veulens maar het kan net zo goed een hardstikke gezond veulenz ijn die een prachtig levne heeft!!!!

dus gewoon ff afwachten en dat hengstje uit de wei halen!!!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 01:07

Die missvorming van de veulens zal zo'n vaart niet lopen hoor. En ze zijn wel degelijk met een 6 maanden tot een jaar al vruchtbaar. Beetje dom om een hengst zo lang bij zijn moeder te laten...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 01:37

Een hengst van deze leeftijd kan wel degelijk bevruchten, men denkt ook vaak dat een merrie van een jaar oud nog niet vruchtbaar is........nou het tegendeel is bij ons wel bewezen![/quote]

mijn merrie had ook op 2 jarige leeftijd een veulen naast haar lopen (toen was ze nog niet van mij )

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:40

hey!!
bij mijn 10 verzorgpony's is er ook inteelt gebeurt ik zal even proberen uit te leggen

ze hebben dus een pony, die is drachtig, uit die pony komt een hengstje.dus die gaat op zijn moeder...daar komt een meisje van.dan gaat die zoon ook nog op een andere merrie en daar komt ook een hengstje van die gaat op de zus van zijn vader en daar komt dan een andere meriie uit

ma bij de 2 de hengst dat ze dan kregen, wouden ze hem zo snel mogelijk casstreren maar dat vond de dierenarts te vroef, dan is hij dus op die ander pony gegaan.

ze hebben geen misvormde veulens gekregen, maar het zusje heeft 2 maanoogjes...

ik zou ze mss toch wel uitelkaar hale

x_moontjuh_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:44

laat je nog weten hoe het dan met je merrie gaat ?