ik moet mijn paard een muilkorf omdoen?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:18

fijn :j ....verander je OP even dan want ik ben bang dat er bij het lezen ervan nog meer nekharen overeind gaan staan dan alleen de mijne ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:19

Amiigo

Re: ik moet mijn paard een muilkorf omdoen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 15:25

Thanks! Ga die bij agradi bestellen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:25

Ik heb ook zo'n sloper. Uit ervaring weet ik dat een anti graaskrof en half bakje echt niet helpt! Ik heb hem nu een metalen muilkorf om als hij met zijn maat buiten loopt. Zelf daar heb ik nog extra dik staaldraad in moeten verwerken omdat meneer zijn bekkie smal is, die dingen worden alleen in 1 maat (kwpn) gemaakt lekker bij een araabje. En hij is vindingrijk. Hij moet en zal slopen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 15:30

mijn pony heeft nogal een grote mond (letterlijk én figuurlijk :)) ) dus dat moet wel passen, hij heeft ook met bit maat 13,5 :+

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:36

onze schimmel bijt ook alle dekens kapot, wij hebben vier paarden hier thuis staan waarvan drie van ons en altijd het deken van de pony die niet van ons is wordt kapot gebeten. hij heeft nu een graasbegrenzer om en bij hem helpt het wel, duurde alleen wel even voordat ie door had dat je er wel gewon mee kon grazen..

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:36

oh zie net dat je al een oplossing had!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 16:33

Idd, in de wei heeft hij het veel te druk met eten, maar in de paddock verveelt hij zich altijd waardoor hij gaat vervelen, heb ook weleens takken etc. in de paddock gegooit, helpt wel :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:38

_Amigo schreef:
Ik heb al een heel werk met stroomdraad gemaakt maar dat maken hun paarden kapot...

tja, zie je verantwoording

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:45

_Amigo schreef:
Idd, in de wei heeft hij het veel te druk met eten, maar in de paddock verveelt hij zich altijd waardoor hij gaat vervelen, heb ook weleens takken etc. in de paddock gegooit, helpt wel :j

dat kan het zijn!
koop een bal!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:14

_Amigo schreef:

Speelgoed en takken om lekker te slopen en vraag of de anderen cribbox op hun dekens willen smeren. Kan geen kwaad, maar bij sloper is de lol er dan snel af. Overleg wel met je stalhouder voor stroomdraad, want houtwerk is erg mooi, maar als paarden zich gaan vervelen zetten ze nog wel eens de tandjes er in.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 21:52

Idd, het hek is ingesmeerd met teer spul ofzo zodat de paarden het niet kapot bijten.
Cribbox heb ik ookal voor gestelt maar dat willen ze niet doen..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:38

Staan alle paarden daar met een deken? Kan jouw paard niet naast een paard staan zonder deken?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:34

_Amigo schreef:
Idd, het hek is ingesmeerd met teer spul ofzo zodat de paarden het niet kapot bijten.
Cribbox heb ik ookal voor gestelt maar dat willen ze niet doen..

Ik heb hier eens een paar dagen op zitten kauwen. Ik snap absoluut dat je stalgenoten niet op een sloper zitten te wachten, dat zit niemand die een deken op zijn paard heeft liggen, maar er kan toch wel van twee kanten iets gedaan worden? Eerst Cribbox (desnoods bv de eerste keer op jou kosten) en daarna die muilkorf of wat het ook is dat je gaat doen. :)

De shet bij ons op stal heeft het voor een handje om mijn speciekuip om te trekken etc. Kan ik aan ze vragen of ze die in een wei opsluiten (beestje loopt altijd los) of ik kan zelf iets ondernemen. Mosterd op de randen smeren in dit geval, vonnienielekkernie. :D Probleem opgelost, iedereen blij.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:24

Als eigenaar ben je wel aansprakelijk voor alle schade die je paard aanricht, of je dit nu graag hebt of niet, het is jouw paard die dingen stuk maakt van een ander.
De anderen moeten niet gaan vluchten, nee jouw paard richt schade aan , das dus jouw verantwoordelijkheid.

_Amigo schreef:
Hoi,
Ik heb net een telefoontje gekregen dat mijn paard de dekens van de andere paarden kapot bijt...
Het paard waar hij mee samen staat vind ik niet zo gek dat ik daarvan een telefoontje krijg als er een deken kapot is maar nu krijg ik een telefoontje van de mensen die in de paddock naast mijn staan dat ik hem maar een muilkorf om moet doen omdat hij hun dekens kapot bijt?!
Die paarden kunnen gewoon weglopen als het ze niet bevalt, en dan krijgt die van mij de schult omdat hun paarden niet weglopen als amigo in hun dekens bijt? :?
Wat te doen.. ik ga geen muilkorf omdoen omdat mijn paard dekens kapot bijt...

Groetjes!

Edit; ik heb een oplossing gevonden!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:27

_Amigo schreef:
Die paarden kunnen gewoon weglopen als het ze niet bevalt, en dan krijgt die van mij de schult omdat hun paarden niet weglopen als amigo in hun dekens bijt? :?

Pardon?
Als paarden eigenaar hoor je zulke dingen gewoon te betalen als er iets kapot gaat. Of het nou een deken is of een borstel. Ik sta echt met verbazing dit stukje te lezen.

En ja ik weet dat je al een oplossing heb ;)