Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Focussed schreef:Sorry maar een paard heeft ALTIJD een soortgenoot als gezelschap nodig. Varkens zijn geen soortgenoten, een schaap ook niet. Dus je hebt twee opties: Een andere pony erbij kopen (misschien heb je kennissen/vrienden met een paard/paarden die nog een plekje zoeken op een weiland?). Of hem ergens anders plaatsen waar hij met soortgenoten kan staan.
Helemaal alleen is echt not done
Tat_jana schreef:allereerst heb je geen paardenboekjes gelezen ?
en paard moet altijd naar de hoefsmid al doe je er nooit wat mee en staat ie alleen op stal.
hoeven groeien net als jou teen nagels, en die knip je toch ook ?
daarbij het verhaal van het soortgenootje,, ik snap niet hoe mensen het in hun hoofd halen een paard met een schaap te zetten.. die twee kunnen toch niet met elkaar communiceren ?
er moet MINSTENS 1 soortgenootje bij en dat is in dit geval dus een pony en geen schaap of slachtvarkens..
kun je het grind stuk niet afzetten ? zodat de pony er niet kan komen ?
je weet toch wel dat een shetje beter niet teveel gras mag hebben en in de winter bijgevoerd moet worden he ?
sorry ik vindt dit erg onverantoord klinken eigenlijk.
en zonder dat je het wil doe je je pony nu erg veel verdriet
janflicka schreef:Zoals ik het begrijp....Gaat het om Joep,die anderhalf is...Alleen staat(met gezelschap van wat slachtvarkentjes die straks vervangen worden, als ze geslacht, zijn door schaapjes..) Joep is nog hengst?
En TS is onervaren?
Tja zo kan een hoevenkrabben een aardig probleem geven.,
Ten eerst is Joep jong,blijkbaar geen hoefjes geven gewend.
Als hij nog hengst is,is het nu ook wel een beetje de tijd voor wat hengstenkuurtjes.(ruinen zal hem ook wat rustiger maken).
Gezelschap van een weidemaatje zou ook wat schelen,want die kan hem op paardse manier duidelijk maken dat bijten en trappen niet gewenst is.
Zou als advies geven,dat TS er wat hulp bij krijgt van een meer ervaren persoon.
Zeker niet lukraak slaan op hals en buik....zo word voetjes geven,zeker niet leuk!
Bij een wat meer ervaren pony,die je gewoon uitprobeerd,is soms wat harder optreden nodig...(maar volgens mij kent deze Joep het hele principe van voetjes geven,gewoonweg niet)
janflicka schreef:23111997r schreef:HIJ is EEN ruin
Dat scheelt dan alvast wat!
Het scheelt vast ook een stuk,als je wat adviezen aanneemt
Focussed schreef:Je weet het , maar toch wil je hem alleen houden?
Sorry maar dat snap ik niet![]()
Vertel je opa dat er nog een pony bij moet. Een extra shetje kan er toch bij? Hij is geruind, dus merrietje of ruintje ebij kan allebei. Staat genoeg leuks op MP en hier op Bokt voor een klein prijsje
Focussed schreef:Dus jij vindt het normaal dat de pony van de TS zielalleen met 2 slachtvarkens staat, wellicht te lange hoeven heeft en wie weet wat voor een andere dingen er ontbreken?
TS: Wordt hij wel op tijd geënt (1 tot 2x per jaar) en ontwormd (iedere 3 tot 5 maanden)?