Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
fiona2005 schreef:En ik ben ook geen voorstander van een tik op de neus geven(en het helpt ook niet)
fiona2005 schreef:het is ook pas erger geworden sinds ik in een nieuwe stal sta.
Stond eerst in een andere stal waar veel meer ruimte was en toen kon ik haar wel gewoon laten staan terwijl ik haar ging aftuigen..
Maar nu hoeft ze haar hoofd maar te draaien of ze heeft al een plukje hooi te pakken
Wanneer hij gaat sleuren, krijgt ie een schop onder zijn kont. Tegenwoordig weet hij heel goed dat dat niet mag, vrouwtje op sleeptouw nemen 
Elvira24 schreef:wat nou als je zelf snoepjes bij je hebt..en zijn aandacht daar op focussen.
Loop je de gang door en hem constant snoepjes geven, bij binnenkomst al zodat hij weet dat hij te eten krijgt en op jou moet letten..
Mindim schreef:Oh en ik ga geen voer weghalen omdat meneer het anders niet kan laten. Of er nu voer staat of niet, sleuren mag niet, punt.
Giolli schreef:Als jij geen voorstander bent van een tik op de neus, wát doe jij dan later als jou kind vervelend is, wat zeg je dan? "lieverd alsjeblieft niet doen? "
amazone77 schreef:leg met je halster touw een lus om haar neus.....als ze dan trekt voelt het niet fijn aan,als zij niet meer trekt dan gaat de lus weer losser zitten,haal het touw door je halster over haar neus heen,en dan haal je het touw weer terug er door heen.
niet belonen met voer,kan je een heel vervelend paard van krijgen.
succes.
Elvira24 schreef:wat nou als je zelf snoepjes bij je hebt..en zijn aandacht daar op focussen.
Loop je de gang door en hem constant snoepjes geven, bij binnenkomst al zodat hij weet dat hij te eten krijgt en op jou moet letten..