paard trapelt tijdens eten en schopt ineens emmer om.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjattukuh25

paard trapelt tijdens eten en schopt ineens emmer om.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 15:13

Hallo,

Ik zou graag willen weten waarom mijn paardje tijdens het eten steeds fanatieker begint te trappelen??

In eerste instantie stond hij altijd stil maar omdat natuurlijk mijn pony hem zo nu en dan wegjaagde kan ik me dus voorstellen dat hij oplettender is.

Nu is het zo dat hij tijdens zijn eten steeds zenuwachtig van been staat te wisselen, draait zijn hoofd met regelmaat opzij en kijkt dan naar achteren, ook begint hij steeds fanatieker tegen z'n emmer aan te schoppen en gooit al het eten op de grond.

Dat het trappelen hoogtswaarschijnlijk komt door zijn waakzaamheid dat begrijp ik, dat je emmer vast kunt zetten met een autoband zodat ie hem niet omgooit begrijp ik ook.

Wat ik graag zelf zou willen weten of dit gedrag inderdaad afkomstig is omdat mijn pony hem wel eens weggejaagd heeft en waarom gooit een paard zijn eten om??

Kan dit trappelen erger worden of blijft dit een vrijwel steady gedrag van hem??

Dit om te voorkomen dat mijn paardje op termijn van zich af begint te schoppen tijdens het eten. ( helaas ken ik een paard dat dit dus ook doet qua trappelen maar deze schopt echt )

Jullie visie hierop zou ik op prijs stellen en misschien dat iemand dit herkent.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:25

Nou, ik lees hier toch wel wat beginnend voernijd in danwel een paard dat bang is dat de ranghogere pony zijn bak leeg komt vreten.

knollentuin

Re: paard trapelt tijdens eten en schopt ineens emmer om.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:28

ja hoor onvervalst voernijd,zorgen dat ie rustig alleen kan eten en eventueel zijn voer op de grond gooien,zodat ie niet in zijn emmer kan vastkomen.

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:51

Hey Knollentuin jij weer?? Leuk dat je weer reageert.

Ja ik dacht ook al zoiets, maar denk gooi het maar op het forum misschien zit ik ernaast. Dit gedrag heeft zich in een aantal dagen ontwikkeld helaas. Zal het ooit weggaan als hij rustig en alleen kan eten?? Het ziet er ook zo zenuwachtig uit, dat trappelen van hem, eerste instantie dacht ik hij heeft nog jeuk aan z'n wond van de castratie dat hij daardoor z'n achterbenen om en om optilt maar nu doet ie het nog steeds en trappelt echt meer als een week geleden.

Ik zet de twee inderdaad al een eind uit elkaar, en mijn pony eet heel rustig en staat gewoon stil maar die andere weer niet.

Kun je hier als persoon zijnde invloed op hebben of is dat toch iets waar een paard "gevoelig" voor is???? Want ondanks dat ik meerdere paarden lager in rangorde heb zien staan toch hebben deze geen voernijd

knollentuin

Re: paard trapelt tijdens eten en schopt ineens emmer om.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:54

Ik weet niet waar het aan ligt dat een paard het wel ontwikkeld en de ander niet.
het zal wel karakter zijn. ik heb er nu een op stal staan die op zijn vorige stal echt heel erg onrustig werd met voer en stond te bokken in de box,hij staat nu hooguit wat onrustig te dreutelen maar zijn voerbak hangt in een hoek waar hij de anderen niet ziet en het voermoment is hier rustiger dan op zijn andere stal