Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Bitje_ schreef:hij onderzocht haar helemaal en wat wij al dachten zat het idd in het schouder.
Maar er was iets ernstigers, mijn lieve lieve nynke zat tegen SPIERBEVANGENHEID aan!
Zoals tamary zegt kun je de DA vragen om wat bloed af te nemen, dan weet je zeker of het klopt en kan de DA eventueel iets voorschrijven (Neutradex bijvoorbeeld). Voor de zekerheid geen krachtvoer geven en zeker niet longeren, want dat is vragen om problemen als ze echt tegen spierbevangenheid aan zit!
Buitenritten zijn ook behoorlijk riskant, vooral als ze daarbij iets drukker is dan normaal. Het is mijn ervaring dat opwinding een grote risicofactor is als het om spierbevangenheid gaat. Waar moest je haar volgens hem met koud water afspoelen? Ik vind het hele rare tips om eerlijk te zijn. Het komt op mij in elk geval niet over alsof die persoon er veel verstand van heeft. 
splash1999 schreef:ligt het aan mij of lijkt het dat ze de week ervoor ook al licht onregelmatig loopt in draf. Ook daar zie je dat ze op links valt. Minder dat wel maar wel aanwezig. Ik zal verder de DA laten aanrommelen en niet de fysio. Overigins vind ik het vreemd dat de DA zegt eerst de fysio langs te laten komen terwijl niet duidelijk is waar het probleem zit, en hoe te handelen.
troi schreef:Waarom volg je het advies niet op van de fysio en DA door haar op rust te zetten? Je schrijft dat je buitenritten maakt en op het filmpje longeer je haar, dat is niet echt op rust zetten hoor. Ik zou maar dubbel voorzichtig met haar zijn als ik jou was..
Jij kunt niet controleren of hij gelijk heeft (behalve door bloed te laten afnemen, maar daar heeft hij het als ik het goed begrepen heb niet over gehad) en bent erg bang gemaakt. Spierbevangenheid kan namelijk heel ernstig zijn en tot de dood leiden, maar dat is gelukkig zelden het geval. Je pony mankeert duidelijk iets anders wat meer aandacht behoeft en waarschijnlijk is dat niet door hem op te lossen. KiWiKo schreef:Die ponie is achter niet goed......... rechtsachter voor zover ik kan zien op de flimpjes...... en het zit hoog, knie, heup misschien zelfs rug.
Daar kwam ik ook op uit.
KiWiKo schreef:Die ponie is achter niet goed......... rechtsachter voor zover ik kan zien op de flimpjes...... en het zit hoog, knie, heup misschien zelfs rug.