Wat koop jij online?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Wat koop jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 22:13

Je ziet het steeds meer: Online ruitersportwinkels waar je alles kunt bestellen: Zadels, hoofdstellen, ontwormingsmiddelen, likstenen, rijbroeken, laarzen, caps, ga zo maar door. Maar wat koop jij nu online, en wat koop je nog in "real life" @ruitersportzaak? En waarom?

Susanne

Re: Wat koop jij online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:08

Ik koop best veel dingen online. Halsters, peesbeschermers, bandages, en ga zo maar door.
Voor dingen als rijbroeken, tuig, laarzen, etc. ga ik altijd wel naar een ruitersportzaak toe.
Als een halster niet past die ik online gekocht heb, nouja helaas, die verkoop ik dan wel weer oid.
Maar een rijbroek bijvoorbeeld wil ik altijd wel even goed passen in een winkel. En dingen als een hoofdstel daarvan wil ik de kwaliteit met eigen ogen even bekijken in de winkel en of het gaat passen.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:51

2e hands ofzo meestal wel online
ik koop eigenlijk (nog) haast niks online. mss komt dat nog Clown

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:23

Ik koop veel online, van rijbroek tot dekje tot peesbeschermers.
Rijbroeken alleen waarvan ik zeker weet dat ie past (zelfde merk&model die ik al heb)

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:43

ik woon in een stadje waar de ruitersportzaak niet veel voorsteld, maar een kleine collectie, of weer eens niet op voorraad.Ik bestelde daardoor wel regelmatig online, bij diverse zaken, maar die zijn niet allemaal ok trouwens, bij retourneren is het soms een drama om je geld terug te krijgen, en doordat je vooraf moet betalen bij een aantal is het ook altijd maar afwachten of ze het artikel op voorraad hebben, dat vertellen ze je natuurlijk pas als je besteld hebt. dus ach, ik stap toch maar weer de auto in en rijd naar een grote ruitersportzaak en heb dan direct waar voor mn geld, of in ieder geval het niet uitgegeven als de spullen er niet zijn.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:48

Heel veel online, ook een zadel. Die moet je natuurlijk wel echt goed aanvoelen voordat je er een koopt maar wat ik dan doe: ik ga naar een grote winkel, bekijk wat ik wil hebben en bestel het vervolgens op internet, is vaak nog goedkoper ook. Ben nu samen met iemand zelf een online ruitershop aan het bouwen. We zorgen ook dat je gewoon kan ruilen/terugsturen als het toch niet blijkt te passen of bevallen, ik denk dat dat het wel makkelijker maakt om online te bestellen. Bij veel online ruitersportzaken is dat inderdaad een groot probleem...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:49

Ik ga voor bijna alles naar een ruitersportzaak toe. Een dekje wil ik nog wel eens op internet kopen, maar daar houdt het dan ook mee op.

rizzzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:31

Ik koop afentoe hele oude hoofdstellen of zadels. Vind ik leuk om neer te zetten in mijn kamer [ ik spaar oude paardenspullen ]

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:32

dekjes peesbeschermers halsters
dat koop ik allemaal online Haha!.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:13

Cowboy magic, dat heb ik hier in de buurt nog niet te koop gezien, vandaar online.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 23:03

Delaja schreef:
Heel veel online, ook een zadel. Die moet je natuurlijk wel echt goed aanvoelen voordat je er een koopt maar wat ik dan doe: ik ga naar een grote winkel, bekijk wat ik wil hebben en bestel het vervolgens op internet, is vaak nog goedkoper ook. Ben nu samen met iemand zelf een online ruitershop aan het bouwen. We zorgen ook dat je gewoon kan ruilen/terugsturen als het toch niet blijkt te passen of bevallen, ik denk dat dat het wel makkelijker maakt om online te bestellen. Bij veel online ruitersportzaken is dat inderdaad een groot probleem...

Het is dan misschien leuk voor je om bij dat topic mee te kijken Lachen Wat tips opdoen enzo Lachen

keunig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:05

ik ga eigenlijk altijd naar de winkel toe. dan kan ik het meteen gebruiken, en weet ik zeker dat het goed is en priecies is wat ik wil. maar als ik het in de winken niet kan krijgen koop ik het wel is online, maar dan geen zadel of broeken e.d. dat wil ik wel passen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:09

Ik heb nog niet super veel online gekocht. ja een rijbroek (zelfde model, andere kleur als ik al had), een (tijdelijk) hoofdstel, winterdekens.
Eigelijk koop ik vooral dekens op internet, omdat het veel goedkoper is en je hem toch thuis moet passen.

_SunriSe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:44

ik koop meestal dekjes,halsters,peesjes,sokken enz...
rijbroek alleen als ik zeker weet dat ik het zou passen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:56

Dekjes, dekens of halsters
Beenbescherming koop ik niet maar zou ik ook nog wel durven te bestellen
Zweep heb ik ook een keer besteld

Verder wil ik toch vaak graag even kijken wat voor spul het precies is in het echt en aanpassen of het wel lekker zit Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:39

Ik koop eigenlijk helemaal niks online.
Ik ben zo'n 'muts', die alles gezien en gevoeld wilt hebben voordat ze het koopt.

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:18

Bijna niks. De ruitershop zit hier haast om de hoek dus dan ga ik daar liever heen. Haha!

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:06

ik koop bijna alles online
halsters borstels vliegen spul
shampoo pava koeken zo kan ik nog even door gaan
vind het supper handig volgende dag heb ik het vaak al in huis

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:14

Spulletjes die je niet meer in de winkel vind en ook niet meer kunt krijgen daar staan nog wel eens op internet. Zoals (groene)bandages van eurostar die niet meer in de winkel waren maar nog als enigste op marktplaats stonden.
Hanarchement en rijkleding enz. word gewoon in de winkel gehaald.

Malou_Koos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:27

Ik koop er bijna alles van alleen geen zadels en hoofdstellen!

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:45

Ik koop ook vanalles online, als ik maar zeker weet dat het past! Eigenlijk vooral dingen voor me paard, omdat ik zelf kleding liever wil passen, als het niet past is het weer zo'n gedoe om het terug te sturen Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:31

Ik koop best veel online.
Verzorgingsspullen koop ik vaak/veel via de paardendrogist.
Verder koop ik spullen voor Silence (peesbeschermers, dekjes, hoofdstellen etc.) alleen als ik zeker de goede maat weet en na 2 jaar heb ik dat redelijk door.
Heb besloten gewoon 1 á 2 merken aan te houden die ik zeker weet dat passen.
Kleding voor mezelf is meestal wat twijfelachtig. Ik moet wel zeker weten hoe een bepaald merk valt.
(zo twijfel ik al heel lang over een broek, maar durf het risico niet te nemen)
Kleine dingen, zoals bijv. sokken doe ik dan weer wel.
Spullen voor buitenritten/endurance koop ik regelmatig via internet bij een speciaalzaak voor Endurance.
Via hun heb ik ook mijn zadel gekocht. Inderdaad,,,,via internet.
Ze hebben eerst een soort van testzadel opgestuurd. Dat heb ik toen hier gepast en een dikke maand mee gereden en laten checken of het pastte. En toen terug gestuurd en een zadel gekocht. En inderdaad, nieuwe zadel past prima.
Na onze eerste endurancewedstrijd de rug laten checken door een DA en er was niks aan te merken.
Voor de zekerheid, aangezien wedstrijden toch heel anders zijn dan de gemiddelde buitenritten thuis.
Dus ook dat was een succesaankoop.

Dus in de regel ben ik er wel over te spreken, online kopen.
Behalve als de verzendkosten extreem zijn.
Laatst kwam ik een winkel tegen en die vroegen €9 verzendkosten.
Nee sorry, dat vind ik dan weer te ver gaan.

Maar natuurlijk ga ik ook gewoon het liefste shoppen in een echte winkel.
Heeft toch meer sfeer, alles in het echt zien en voelen en meteen meenemen als je het wilt hebben.
Das toch wel fijner.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:54

Ik heb een keer wat online besteld, dat was voor mijn chinchilla's toen.
Voor mijn paard heb ik vorige week voor het eerst iets online gekocht, hier op bokt Lachen
Een V-frontriem met mooie strass-steentjes Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:59

Ik koop ook heel veel online.. Zowel tweedehands als nieuw.
Ik heb geen tijd om een eind te rijden naar de ruitersportzaak. Die zit hier niet bepaald om de hoek.

Tuig e.d durf ik ook wel online te kopen (hoofdstellen dan) maar alleen als ik weet dat t echte kwaliteit is. Ik heb ook wel eens een zadel via Bokt gekocht, maar dan ben ik ook eerst wezen kijken. Had ook een week te tijd om te passen en evt. terug te brengen.
Net als dat ik normaal naar de ruitershop zou gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:55

Delaja schreef:

Vind ik dan weer best Aso... Ik bedoel je maakt gebruik van iemands diensten (passen/bekijken... Pand kost geld, en omdat je gebruik kan maken van deze service zijn de producten wat duurder, maar imo logisch dat je daar voor betaald.. Je krijgt er immers iets voor terug)

En vervolgens ga je naar een webshop die iets mss goedkoper aanbiedt, maar niet al die kosten hoeft te betalen..

Persoonlijk koop ik zemaar alle dingen waarbij het vooral om het uiterlijk gaat, en niet om de pasvorm op internet eigenlijk (dekjes, frontriempjes... Dat past toch altijd wel :J )