Wie draagt er van jullie chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Wie draagt er van jullie chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 13:52

Hallo,
Ik was eigenlijk benieuwd wie er van jullie chaps draagt? Ik wil ze graag proberen, maar wil ze niet nieuw kopen eigenlijk omdat ik van veel hoor dat ze toch niet fijn zijn of dat ze laarzen fijner vinden. Daarom wil ik ze eerst 2ehands en dan zie ik wel. Ik heb op marktplaats gekeken en daar wordt toch een hoop aangeboden. Er zijn veel verschillnde maten zoals M, L, XL, XXL.
Wat is de omvang van jullie kuiten? en welke maat chaps heb je? Want ik heb echt geen idee voor welke maat ik moet gaan. Ik heb namelijk wel stevige kuiten. ( paardrijbroek maat 42).

Hoop op reacties!

Chantal

ruth91

Re: Wie draagt er van jullie chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:00

hallo!

ik heb ook erg lastige benen en kuiten, heel lang en dun Tong uitsteken
heb toen ik net begon laarzen gehad, rubbere, maar dat was niet al te best voor mijn voeten.. gewoon omdat het niet goed aansloot, veelste breed.. daarna kreeg ik ariat schoenen en leren schaps van eric thomas, (te koop ) zag er eigelijk niet uit want de dressuurboog zat erg ver onder men knie haha Tong uitsteken nu, heb ik sinds een half jaar nieuwe ariats en op maar gemaakte petrie chaps, GODDELIJK! Haha! egt ideaal voor mijn smalle dunne voetjes en kuiten!

maar om je proberen zou dat voor jou denk ik wat duur zijn, maar tog zijn leren chaps een heel verschil met stoffen, vind ik.. veel minder stevig enzo, dan zijn laarzen nog fijner geloof ik Knipoog

nouja, ik weet niet of je erg goed kan helpen maar veel succes iig !

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 14:02

Hmm okee, dus volgens jou zou ik àls ik ze koop gewoon leren moeten kopen omdat ze anders gewoon niet zo stevig zijn?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:06

jaa idd, mijne zitten nu egt als gegoten, het vormt zich egt naar je eigen benen Knipoog maar stoffen chaps zijn niet erg duur al voor 15 euro geloof ik van harry's horse oid, stel dat dan bevalt kunnen leren zeker niet tegenvallen! Haha!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 14:12

zijn stoffen maar 15 euro nieuw? Want had het nagevraagd bij ruiters en het kwam erop neer dat ik intotaal met schoenen en de chaps ongeveer 70/80 euro kwijt was. Maar dat was dan t goedkoopste.. of hij probeerde me wat aan te smere natuurlijk Tong uitsteken

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:13

oow, nou, volgends mij zijn er bij mijn dichtsbijzijnde ruitersportwinkel chaps te koop voor 15/20 euro, maar schoenen erbij zijn denk ik wel rond de 50 dus das idd 70 euro..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:13

Ik heb chapsmaat M bij die ik nu heb en ik heb best wel stevige kuiten, ik gok dat ik bij een ander merk L zou hebben. Ik weet niet welk merk die van mij zijn.
Ik zou ze trouwens wel nieuw kopen want ze vormen naar je benen en 2e hands zijn ze dan dus op bepaalde plekken al uitgerekt. kunststoffen chaps zijn helemaal niet duur! Lachen
Mijn schoenen kostten €30 en de chaps €15/20. Mochten de chaps dan niet bevallen, heb je wel nog hele fijne stalschoenen over!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:14

kan je anders niet iemand vragen van wie je een paar keer schoenen en/of chaps kan lenen? Haha!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:15

Mijn chaps en schoenen komen trouwens van Ooteman, zitten erg fijn en ben er heel tevreden mee! Ik heb trouwens rubber schoenen Knipoog

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 14:15

En is het mogelijk om alleen met de schoenen te rijden? Of zit het steviger om echt de chaps ook te dragen stel ik vind ze niet fijn zitten?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:21

je kan heel goed zonder chaps ook rijden, net wat je zelf lekekrder vind maar denk neit dat het gevaarlijker is ofzoo, misschien wel iets beter aangesloten..

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:24

het ligt er ook aan op welke manier je rijd, is het meer voor de ontspanning en receatief op een braaf paard kan het makkelijk, is het heel serieus en ook wvoor wedstrijden is leer wel nodig, ik rijd met mijne wedstrijden, dus heb ze daar ook voor uitgezocht Knipoog

Toverheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:26

Ik draag altijd leren schoentjes met leren petrie chaps erover heen. Zit erg lekker! Was samen iets van 130 euro, maar wil niet meer anders. Geeft steun, terwijl je nog wel voelt wat je doet. De petrie chaps blijven trouwens errúg mooi!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:27

Ik zou gewoon eerst gaan passen in een ruitersportzaak, weet je iig wat voor maat je hebt. En zo duur zijn chaps helemaal niet Lachen .

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:30

Ik draag eigenlijk altijd al chaps, in mijn begin jaren heb ik dan wel laarzen gedragen, maar ik vind het nu echt vreselijk zitten (en dan vooral rubber!!). Met rubbere laarzen kun je je heel
slecht bewegen, met chaps heb je veel meer bewegingsvrijheid, en dat bevalt me, ik heb af en toe nog wedstrijd met rubbere laarzen gereden, maar die sluiten zo slecht aan.
Leren laarzen zitten overigens wel heerlijk. maar ook leren jodphurs zitten beter dan rubberen, maar zijn ook duurder,
als je voor iets van rubber gaat kan je echter, naar mijn idee
dan toch beter voor jodphurs en chaps gaan.

Ik heb overigens geen problemen met stoffen chaps, van mij hoeven die niet per definitie van leer te zijn, zolang ze maar goed strak om je benen zitten (natuurlijk niet te strak,
maar ik heb nog wel eens de ervaring gehad dat ze vrijsnel
uitlubberde en dan afzakte, nu heb ik erg goede, en toevallig
niet van leer, maar van suede met een stuk elastiekachtig spul, waar volgens mij wel iets van leer in verwerkt zit.
Ik heb ook leren chaps liggen, en deze zaten opzich heel prettig, ik moet ze alleen even repareren.
Ik vind leer ook voor wedstrijden niet noodzakelijk, maar vaak wel mooier,
ik heb nu dus wel leren schoenen, en dat scheelt wel een hoop, voor de chaps
merk ik het verschil nog niet zo.

Ik rijd af en toe ook zonder chaps (wel met jodphurs!!),
maar ik heb sinds kort ervaren dat als je chaps aandoet,
je een veel betere ondersteuning hebt, en hierdoor ook een betere zit hebt.
Hebt dit voorheen nooit doorgehad, maar door eerst het rijden met chaps,
en later ook nog is met nieuwe schoenen, liggen je benen veel makkelijker stil!

Ik raad je aan voor de maat om in een ruitershop gewoon wat chaps te passen, zo kun je zien welke maat goed zit, en hoe hoog de chap voor jou ongeveer moet zijn. Ook maakt de
schoen qua breedte nogal uit.
en daar kun je ook even rondlopen met de schoen en chap.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:33

ChantalSmook schreef:
En is het mogelijk om alleen met de schoenen te rijden? Of zit het steviger om echt de chaps ook te dragen stel ik vind ze niet fijn zitten?

Zelf rijd ik al JAAAREN met chaps en jophurs en wil echt NIET anders meer. HEERLIJK!
Zelf heb ik altijd goedkope kunststof chaps.
Ik heb kuitmaat 39 (cm) en mijn onderbenen zijn 52 cm hoog (heb hier leren laarzen staan voor wedstrijden vandaar dat ik het weet) en het nadeel voor mij is ook dat ze vaak te laag of anders te wijd zijn, maar ik trek ze gewoon goed omhoog en dan vind ik het wel prima.

Zonder chaps rijden vind ik echt niet fijn, het zit veel minder stevig voor je gevoel.

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:35

Ik heb zelf voor bij m'n Ariat schoenen kunstleren chaps van HH ('probleem' van de lage dressuurboog heb ik ook…). Ze waren 40 euro destijds. Ik heb maat S van mijn chaps en dat is ook mijn kledingmaat, dus dat klopte wel.

Maar een vriendin van mij heeft van die suede/stoffen en omdat zij ook nogal stevige kuiten heeft, hebben ze er bij de winkel een extra stukje stof in genaaid. Ze zitten haar nu echt perfect. En je ziet er helemaal niets van, aangezien ze er dezelfde kleur stof voor hebben gebruikt. Dus dat kan ook een optie zijn als je geen geschikte zou kunnen vinden!

Overigens zijn die kunststoffen in de winkel inderdaad voor 15 a 20 euro te krijgen. Ik vond die zelf lekkerder zitten dan die kunstleren die ik nu heb. Die kunstleren zijn toch vrij stug en bij die kunststoffen had ik meer 'gevoel' met mijn benen.

x_Liiv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:27

Ik heb ook chaps, en ik vind ze erg fijn!
Ik heb een soort kunststof, die erg goed meerekken met je kuiten..=]
Daaronder heb ik leren jodhpurs, wat erg fijn is omdat ik best wel last heb van zweetvoeten.. Eerst heb ik laarzen gehad, die vond ik ook wel fijn zitten maar gewoon te warm in de zomer..
Dus als ik jou was zou ik voor stoffen chaps gaan, en als je naar een goede winkel gaat weten ze echt wel welke maat chaps jij nodig hebt!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 15:32

Dank jullie wel voor al die reacties! ik ga ze toch maar eerst passen denk ik in de ruiterzaak, wel fijn dat ze ze kunne vermaken, wistniet dat dat kon Lachen ;..
Had de schoen gepast bij de boerenbond, zat zo lekker! alleen die chap was heel erg klein :s . dus of hij viel uit of ik heb echt een grote maat nodig Knipoog

__Daphnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:01

Ik! Ik vind ze fijner Knipoog Ze zijn ook niet zo warm en krijg je teminste uit als je een beetje heb gezweet Clown

Kobus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:07

Mijn zusje draagt vaak op buitenrit leren chaps. Ze heeft maat XXS.

LauraRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:32

Heej,
mijn laarzen waren te klein en kreeg ze niet meer uit en vooral niet met koude voeten Tong uitsteken
met van die schoentjes(ik heb een soort stalschoenen maar daar kan je mee rijden) en daar kan ik dikke sokken in doen.
het is makkelijk met uitdoen en die chaps zitten heerlijk! als je 1x ermee gereden heb wil je niets anders meer!
ik heb volgens een XS? maar merk dat ze te strak en te klein woren binnenkort even nieuwe maar ze zijn echt niet duur en fijn Knipoog

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:04

ik draag kunsstof chaps van Kieffer die zitten heerlijk

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:31

Oja, ik heb geloof ik wel M of L... weet niet helemaal zeker,
ik ben niet heel stevig ofzo, maar ik heb wel stevige kuiten,
dus dat maakt ook nog uit, maar het maakt ook uit
of je groot bent en welk merk je hebt!

Nancyy_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:45

Zelf draag ik geen chaps heb ze wel gehad maar vond het niet heel erg lekker rijden!