Koop jij wel eens iets in een ruitersportwinkel op internet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne200

Koop jij wel eens iets in een ruitersportwinkel op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:58

De vraag zegt het al:

Koop jij wel een iets in een online ruitershop, zo ja wat?

En heeft het je voorkeur boven kopen in een "gewone" ruitersportwinkel?

Wat zijn verder je ervaringen met kopen online in tegenstelling tot kopen in de gewone winkel.

Ik ben benieuwd Haha!

Sita_

Re: Koop jij wel eens iets in een ruitersportwinkel op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:02

Ik bestel eigenlijk heel erg veel online, zowel via site's als tweedehands via bokt ofzo.

Wat koop ik dan..
Echt dat is heel uitlopend.. Hoofdstellen, dekens, halsters.. Enz enz.. Alles eigenlijk wel.
Zelfs mijn wormkuren koop ik in jaarpakketten via internet.

Het heeft wel mijn voorkeur om online te bestellen.
Vind het gewoon makkelijk, het kan elk moment van de dag. Dus ook als de winkels dicht zijn. Ik werk best veel en daarna zijn de winkels dicht dus heb niet zo veel tijd over om eens te gaan shoppen.

Verder weet ik onderhand precies hoe de maten van sommige merken vallen dus ik bestel eigenlijk altijd het goed. Het past altijd.

En soms heb je op internet meer keuze als in de plaatselijke ruitersportzaak. Ze kunnen het in de winkel evt. wel bestellen. Maar dan gaat bestellen via internet toch sneller.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:58

Ik bestel ook vaker iets online, maar koop het toch liever in de winkel. Heb altijd graag de dingen in mijn handen zodat ik precies kan zien of het is wat ik zoek / nodig heb.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:50

3 x gedaan
1. Bij divoza, heel erg over te spreken Ja
2. Bij equimatch, niet over te spreken, slechte pasvorm van de peesbeschermers en kogelbeschermers
3. Bij Pavo, dit omdat het met die pavo coupons van de voorzakken alleen via internet kan Knipoog Nog niet binnen.

Vind in de winkel toch leuker Tong uitsteken Kan ik ook alles zien en de stof voelen enzo Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:38

Koop regelmatig iets via Piaffe of Divoza, bevalt goed! Vind het wel makkelijk; werk heel de week en dan hoef ik op zaterdag niet naar een vaak drukke zaak toe Lachen (Ja ik ben lui Knipoog)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:40

Ik heb nu 2 dekens via internet gekocht, via piafferuitersport.nl Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:41

tessii1991 schreef:
2. Bij equimatch, niet over te spreken, slechte pasvorm van de peesbeschermers en kogelbeschermers

Maar ligt dat aan de service of gewoon aan het product? Een goede pasvorm voor paard 1 is wellicht een slechte voor paard 2.

Ik koop het liefst in de winkel. Wat ik via internet koop, is bijna altijd in promotie en enkel als het echt goedkoper uitkomt dan wanneer ik het hier in de winkel koop.

Dat gaat van dekjes tot handschoenen tot glitterhoeflak Clown Kledij koop ik alleen online als ik het merk en liefst het model (vb. rijbroek HH) al goed ken of al heb.

Qua service heb ik over geen enkele ruitershop te klagen, enkel over Piaffe ruitersport. Budgetruitersport, Divoza, Ingrid van Berlo, Libella, Pourcheval: allemaal al goede ervaringen mee gehad.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:43

ik koop ook via internet
hier in de buurt liggen 2 sportzaken, die niet helemaal mijn ding zijn
ik heb een zadel besteld bij nicky`s keet, erg goede service
bij libella aantal keren, totdat een bestelling van 200- kwijtraakte bij de post en ik " gewoon pech had"
helaas is nu zo ver gekomen dat er een rechtzaak aan zit te komen
verder heb ik vroeger vaker bij de paardendrogist dingen besteld, ook prima service

smasters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:08

Ik koop inderdaad ook via internet Ja Bij Vitalhorse koop ik heel regelmatig wat, alleen dat telt niet helemaal want het zit vlakbij dus ik kan het zo ophalen. Ik heb 1 keer iets besteld bij een webwinkel die ver weg zit, dus het is verzonden en dat vond ik geen aanrader want het paste niet en dan zit je met verzendkosten en dan kost het jou uiteindelijk zelf geld.. Dan ga ik liever naar een ruitersportzaak toe en betaal ik misschien een paar euro extra Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:12

Ja hoor, ideaal!! Ik heb een keer bij divoza stalschoenen besteld, speciaal voer via een site, en via bokt wel eens wat. En het gaat prima moet ik zeggen. Het is wel een kwestie van vertrouwen. Maar ik heb geen lastige maten en heb dus dat het meestal past.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:14

Ja, ik koop wel eens wat via zo'n online winkel of op bokt maar dat is dan meestal omdat wat ik wil niet precies in de winkel te krijgen is. Zo wilde ik een paar maanden geleden een trui van Mountain Horse, model Danielle. Nergens te vinden behalve bij Vitalhorse.nl. Of anders omdat het goedkoper is, rijbroek in net de goeie kleur voor 15 euro overnemen van een bokker? Ja hoor, dat wil ik wel.
En soms gewoon omdat de winkel ver weg is. Er is nou eenmaal geen Divoza of Atorka in de buurt Clown

Andersom werkt het ook zo: vorige week heb ik capjes gehaald in Amsterdam, waar ik toch regelmatig moet zijn, en opgestuurd naar een bokker die ik Groningen woont.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:17

Bij www.paardenruitergoed.nl
Gewoon omdat het mijn buren zijn en ze heeel goedkoop zijn, en allemaal merkartiekelen enzo hebben Haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:22

Ja! Dat ik er zelf een heb maakt de stap misschien kleiner, maar ook ik bestel af en toe bij (con)collega's via het internet. Laatste keer nog bij piaffe, en super. Iets was niet meer leverbaar, werd meteen gebeld met goed alternatief voor hetzelfde geld Ja En pakket was daarna snel binnen Lachen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:24

Ik heb al veel via internet besteld Lachen
Via Divoza, Pour Cheval, Ooteman, Piafferuitersport en ik moet zeggen; van allen tevreden Lachen
Geen mankementen en snel binnen (voor levering naar belgië toch)

Vind online shoppen handig; het kan op ieder moment van de dag Lachen
De enige winkel hier in de buurt is dan ook overdreven duur Bloos
Daar ga ik niet veel binnen, buiten de noodzakelijke dingen zoals laatst een hoevenkrabber Haha!

Heb overigens ook al veel tweedehands via bokkers gekocht.
Tweedehands doe ik altijd via Bokt, niet via marktplaats ofzo, dat vertrouw ik te weinig Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:47

Ik koop ook veel via internet, omdat hier in de buurt vooral kleine ruitershops zitten waar ik niet alles kan vinden wat ik graag wil hebben. Vork

lasamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:09

Ik koop ook wel veel via internet, hoef je niet de deur uit en het is vaak ook snel in huis.. alleen die verzendkosten eroverheen zijn minder.
ben vooral tevreden over Piaffe

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:35

Best wel vaak! Vooral als ik echt ergens naar opzoek ben.
Laatste tijd meer online besteld als in de ruitersportzaak. Scheelt vaak toch gewoon een paar euro Lachen

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:35

Heb al eens een neusnetje en vliegenmasker besteld bij paardendrogist: heel tevreden. Nu bij de paardenwinkel Rambo Sweet Itch deken besteld : merk/kwaliteit ken ik, en is zelfs met verdendkosten goedkoper ...

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:39

Reeds bij Divoza en Ooteman iets gekocht. Telkens tevreden over het bestelde en de service Lachen

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:42

Nee, nog nooit gedaan..

Ga liever gewoon zelf naar de ruitersportzaak Knipoog

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:43

Ja, bij proruiter. Gister mijn eerste kleine bestelling gedaan en als dat bevalt ga ik er nog meer aanschaffen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:59

ja, ik bestel regelmatig via internet.Gewoon het gemak denk ik, maar duik ook net zo lief een ruitersportzaak binnen.Meestal bestel ik via Divoza, Vitalhorse of pourcheval.De laatste 2 hebben regelmatig leuke aanbiedingen

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:03

hoi hoi.
ik bestel ook af en toe via internet,
bij divozo,Ooteman,en er is nu een bestelling onderweg bij hoppa.
tot nu toe bevalt het wel goed.
bij ootman viel het iets tegen,een aantal spullen niet gelevert,tewijl ik had gebeld of alles wat ik bestelde er was,en ik kreeg pony peesbeschermers in plaats van paard.ik kreeg wel keurig mijn geld wat ik had betaald voor de niet geleverde spullen terug!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:55

Tieneke schreef:
tessii1991 schreef:

Maar ligt dat aan de service of gewoon aan het product? Een goede pasvorm voor paard 1 is wellicht een slechte voor paard 2.

Snap je punt maar dit was echt slechte pasvorm, de peesbeschermers waren gewoon helemaal scheef, ik d8 dat moet nog wat soepeler worden met rijden enzo maar ze blijven zo scheef, ik koop niks meer bij equimatch

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:21

Online is heel makkelijk, dat kan je dag en nacht doen, voor het naar de winkel gaan moet je echt tijd vrij maken en dat lukt (bij mij) vaak niet.
Wat wel een nadeel is van online kopen is bijvoorbeeld dat je rijbroeken niet kunt passen of shirtjes niet kan passen. Je koopt het dus eigenlijk op de gok, in de hoop dat het past.
Verder vind ik het ideaal!